studentski portal Login
Visoka škola za informacione tehnologije, računarski dizajn i savremeno poslovanje
BRZI LINKOVI
BUDITE OBAVEŠTENI

Unesite podatke i svakih 15 dana na Vašu adresu stizaće
ITS studentske novosti

STUDENTI O ITS-u
Petar Gnjidić„Oduvek su me privlačile informacione tehnologije i znao sam da ću se time baviti, ali, osim zainteresovanosti za IT struku, nisam posedovao neka posebna znanja iz ove oblasti – sve dok nisam upisao ITS i počeo da se usavršavam. Na ITS-u sam se opredelio za smer Elektronsko poslovanje, koji kombinuje web dizajn sa internet marketingom. Upravo tada sam i definitivno odlučio da je elektronsko poslovanje nešto čime želim da se bavim.
Iz školovanja na ITS-u imam samo pozitivna iskustva. Naročito mi se dopalo to što je program savremen i što prati promene i trendove u oblasti IT-ja, a fokus je na praktičnom radu i stvarima koje su odmah primenjive u praksi. Pred kraj školovanja, aplicirao sam za poziciju SEO/PPC praktikanta u okviru LINK Apprentice Programa. Nakon toga sam dobio i posao u LINK groupu, gde nastavljam svoje konstantno usavršavanje i sticanje novih znanja.
Pogledajte ostale utiske studenata>>>

BORIS PAVLIĆ, STUDENT


Osobenosti TRIZ metode i razmišljanja 

 

Analizirane su osobenosti razmišljanja učenika. Rezultati istraživanja su bili zapanjujuća sličnost između razmišljanja deteta i TRIZ-načina razmišljanja.

 

Razmišljanje odraslih Razmišljanje deteta TRIZ razmišljanje

Strah od protivrečnosti, prisutna tendencija izbegavanja objašnjenja u svojim argumentima.

Neosetljivost na protivrečnosti, odsustvo tendencije izbegavanja objašnjenja u svojim argumentima

Naklonost prema protivrečnostima, traženje kontradikcija u problemima. Razumevanje za otkrića i formulisanje očiglednih kontradikcija predstavljaju korak ka njegovom rešavanju.

Neorganizovana kombinacija različitih vrsta zaključaka, primenjenih pogrešno.

Tranzicija – zaključivanje iz pogrešne tačke gledišta sa stanovišta klasične logike, zaključci zasnovani na premeštanju jednog specifičnog problema u drugi specifični problem.
Prirodna, urođena sposobnost donošenja intuitivnog zaključka.

Zaključci analognim premeštanjem ideja, rešenja od jednog različitog sistema, različitog nivoa uopštenosti na drugi sistem kombinovanjem indukcije, dedukcije i premeštanja.

Kombinacija logike, razmišljanja i prirodne intuicije.
Zakon poslušnosti – upotreba intuitivnih znanja.

Stvaranje zakona – spontano pretraživanje i razvoj intuicije.

Kombinacija logičnog razmišljanja i namere formira intuicije.

Rešavanje problema jednim udarcem pomoću moždane oluje, povlačenje u slučaju neuspeha.

Zamenjivanje problema – ukoliko dete nije u stanju da reši neki problem, ono će namerno izmeniti uslove i pravila pre nego što će rešiti problem, tako da je to moguće rešenje za njega.

Razvoj zakonitosti shodno pretraživanju i usmeravanje intuitivnih zakonitosti.
Zamena problema drugim, koji se može rešiti po određenim pravilima.

 

Upoređivanjem načina razmišljanja odraslih, dece i TRIZ metode dolazi se do zaključka, koji je i danas tema rasprave u svetu obrazovanja, da zdravo dete može razviti kreativne sposobnosti u bilo kojoj oblasti ljudske aktivnosti. Samo neki će ih sačuvati u većoj ili manjoj meri, tako da nije slučajno što se kreativne sposobnosti često poklapaju sa infantilizmom.

 

Matrica kontradiktornosti

 

Autor TRIZ metode identifikovao je četrdeset osobina – pojava i povezao faktore stvarajući sledeće modele tehničkih kontradiktornosti. Predstavljeni deo  tabele inovativnih osobina – videti http://www.triz40.com/TRIZ_GB.php – sadrži i međudejstvo između ovih pojava. 

 

Ovaj metod razmatra uticaje inovativnih osobina, za svaki problem koji se uoči na normalizovanom sistemu. Normalizovani sistem predstavlja sistem koji obavlja određenu funkciju sa ulaznim podacima oblika informacije, dok svaka naredna ulazna informacija u obrazovni sistem predstavlja paralelnu funkciju.

 

Prema rezultatima istraživanja, koji čine broj rešenih slučajeva reprezentativnim uzorkom, stepen efikasnosti matrice kontradiktornosti u obrazovanju je iznosio 59%.

 

Kontradiktornosti dokazuju, da je kreativnost više nego umetnost. Procenjuje se da primena načela klasične TRIZ metode postaje neophodna, ali ne i dovoljna da bi bila deo „sistematskog razvoja obrazovanja za stvaralačku diskusiju“. Težište budućeg istraživanja treba da bude traženje nove matrice koja će sadržati određenu verovatnoću pojave „najboljeg“ inovativnog principa i uticaja istog na traženo rešenje. U tom smislu treba pomenuti razvoj matrice četiri najuticajnije osobine, matrice 2003, kao i matrice odlučivanja. 

 

Pročitajte više o ovome :
http://www.triz.co.uk/?gclid=CIewhPHmqscCFfQatAodd_0CDQ

Autor: Prof. dr Nebojša Stefanović

Objavljeno: 26. februar 2016.
  » Prosledite prijatelju

Ostavite komentar ili pitanje

Pravila za ostavljanje komentara: Želimo da razgovor bude opušten. Nemamo nameru da se mešamo u komentarisanje, ali komentari van konteksta posta, neučtivi ili napadni mogu biti obrisani. Molimo Vas da se potpisujete ličnim imenom ili inicijalima, a ne poslovnim nazivom. Uživajte i hvala Vam što doprinosite ovom razgovoru.

Ime (obavezno)

E-mail (neće biti objavljen) (obavezno)

Komentar:

Radi zaštite od spam botova, molimo Vas da unesete rešenje pitanja koje vidite na slici dole(koristite brojeve):