studentski portal Login
Visoka škola za informacione tehnologije, računarski dizajn i savremeno poslovanje
BRZI LINKOVI
BUDITE OBAVEŠTENI

Unesite podatke i svakih 15 dana na Vašu adresu stizaće
ITS studentske novosti

STUDENTI O ITS-u

„U februaru 2008. godine, konkurisao sam za poziciju .Net Developera (programera početnika) u firmi Pexim Solutions. Polagao sam pet različitih testova, da bi me pozvali na poslednji razgovor. Dobio sam mnogo bolji posao – Build Engineera, za koji je jedan od uslova bio dve godine radnog iskustva na istoj poziciji, tako da se nisam ni usuđivao da konkurišem. Ocenili su da ću moći da, uz maksimalnu ozbiljnost i pomoć starijih kolega, opravdam njihovo poverenje i dobro obavljam poslove na toj poziciji, a sve to zahvaljujući znanju i iskustvu koje sam stekao studirajući i radeći na ITS-u.”


Pogledajte ostale utiske studenata>>>
SINIŠA RISTOVIĆ, STUDENT


Autor: Prof. dr Nebojša Stefanović

TRIZ, akronim za teoriju inovativnog rešavanja problema, jeste metod koji omogućava podsticanje kreativnog rešavanja problema integracije bezbednosti sistema, zasnovan na skupu podataka dobijenih iz baze iskustvenih rešenja i funkcionisanja sličnog sistema. Jedan od osnovnih ciljeva TRIZ metode je uklanjanje protivrečnosti u stvaralačkim rešenjima. Sistem obrazovanja je jedan od najkompleksnijih društvenih sistema opterećen višestrukim protivurečnostima. Protivrečnosti u sistemu obrazovanja su želje roditelja naspram mogućnosti dece, želje nastavnika naspram mogućnosti obrazovne ustanove, i dr., tako da treba predstaviti susret obrazovnih zahteva društva za poboljšanje kvaliteta obrazovanja naspram pisanja novih planova obrazovanja, poboljšanjem tehničkih resursa društva. 


Novi privredni ambijent i uskoro otvoreno tržište sa EU donosi neophodnost brzih i radikalnih izmena u obrazovni proces. S obzirom na dinamičnost  poslovnog okruženja postindustrijskog sveta, svest da studenti moraju, pre svega, da nauče rešavanje poslovnih problema na kreativan način trebalo bi da bude na prvom mestu pri postavljanju ciljeva strategije i taktike nastavnog rada  u visokom obrazovanju.


Izvor: Forbes
 
Kada je Gartner završio svoj Gartner Simpozijum/IT ekspo 2013. u Orlandu, okupio je desetine hiljada IT izvršioca. Među najiščekivanijim aspektima skupa su razmišljanja Gartnerovih govornika kada je reč o IT trendovima. Među nekoliko zajedničkih trendova bili su Deset vodećih tehnoloških trendova za 2014. Evo kratkog pregleda ovih trendova.
 


Visokokvalitetno obrazovanje, stručnost i zadovoljstvo studenata naš su prioritet. Sve naše aktivnosti, sve ono čemu težimo usmereno je, u stvari, ka tome. Povratna informacija nam je veoma važna, jer želimo da budemo sigurni da smo uspeli u svom cilju – da stvorimo stručne i uspešne profile ljudi koji će biti zadovoljni sobom, kako na profesionalnom tako i na ličnom planu. Razgovarali smo sa našim stipendistima o tome šta im se najviše dopada/ne dopada na ITS-u . Prenosimo vam njihove utiske.


 Autor: dr Svetlana Anđelić

Kad počnete da pregledavate oglase u IT sektoru, verovatno vas uhvati blaga panika, bez obzira što se u medijima stalno govori kako je to deficitan kadar na našim prostorima. O čemu je, zapravo, reč?


Autor: Milica Nastasić

Za neke poslove koji su pre pet godina bili apstrakcija i mnogima potpuno nepoznati, danas na tržištu vlada ogromno interesovanje. Najveća poslovna društvena mreža LinkedIn sprovela je istraživanje koje je uključilo 259 miliona profila koji se nalaze na ovoj mreži kako bi utvrdili koji su to poslovi koji nisu postojali 2008. godine.

Na prvom mestu našli su se iOS i Android developeri, tj. programeri za mobilne aplikacije. Za samo 5 godina, broj Android programera na ovoj mreži povećao se skoro 200 puta, sa svega pedesetak 2008. godine, do preko 10.000 koliko ih je bilo 2013. godine.

 

 


Računari su oduvek bili deo muškog kluba. Sada osamnaestogodišnja Nikita Rau (ali i druge devojke poput nje) konačno menja to.

 


Autor: dr Slavko Pokorni

U klasičnom sistemu visokog obrazovanja, kakav je još uvek mnogo zastupljen u svakodnevnoj praksi, u centru pažnje obrazovnog procesa je nastavnik. Savremeni pristup polazi do toga da u centru pažnje obrazovnog procesa treba da bude student.

To ne znači da je nastavnik izgubio na značaju. Naprotiv, u ovakvom pristupu je uloga nastavnika još značajnija, ali nastavnik više ne polazi u nastavnom procesu od onog što on zna, već od onog što student treba da nauči, zna, razume, bude u stanju da radi nakon položenog predmeta odnosno završenog studija. A upravo ovo poslednje se definiše tzv. ishodima učenja (engl. learning outcomes).


Autor: dr Bojan Ristć

U Evropi koja se odlikuje brzim društvenim, tehnološkim i ekonomskim promenama, doživotno učenje postaje nužnost. Starenje stanovništva dodatno povećava ove izazove i pojačava potrebu za kontinuiranim ažuriranjem i obnavljanjem znanja, sposobnosti i kompetencija.  Barijere koje postoje između institucija i države ne sprečavaju samo pristup obrazovanju, već i efikasno korišćenje prethodno stečenih znanja i kompetencija.


 Autor: Stevica Stojić
 
Ukoliko čitate ovaj blog, velika je verovatnoća da želite da postanete Web Developer. Da bi ste to uradili, morate naučiti neki od popularnih server side programskih jezika, kao sto su PHP ili ASP.NET. Pre nego sto odlučite koji jezik ćete proučavati, neophodno je da analizirate trenutno stanje na tržištu.