Studijski program / studijski programi: RAČUNARSKA MULTIMEDIJA
Vrsta i nivo studija: Osnovne strukovne studije
Naziv predmeta: PRAKTIKUM 3D MODELOVANJA I ANIMACIJE
Status predmeta: Obavezan
Broj ESPB: 5
Cilj predmeta
Upoznavanje studenata sa osnovnim principima kreacije virtuelnih 3D modela i usvajanje u praksi primenjivog znanja.
Ishod predmeta
Slušanjem nastave studenti će steći praktično primenjiva znanja i veštine u korišćenju alata Maya. Naučiće da organizuju radni prostor kroz panel editor, da podese parametre nove scene, da koriste alate za poligono modelovanje u Mesh i Edit Mesh menijima, da koriste osnovne vrste lejera, da rade NURBS modelovanje. Naučiće kako izgledaju i kako se koriste animacione krive za translaciju i skaliranje, kako se radi UV mapiranje, Upoznaće se sa funkcijom Bounding boxa, korišćenjem funkcionalnosti Placement Extras, Timeslider, Rangeslider, Playback i načinom na koji se radi animacija po putanji, šta su deformeri i koja je njihova namena.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
- Uvod
- Kratak osvrt na istoriju umetnosti
- Terminologija
- Pojmovi
- Produkcija
- Digitalni modeli
- Programi za modelovanje, interfejs, programsko okruženje
- Organizacija radnog okruženja, virtuelni prostor, poligonalno modelovanje, prodori tela, poligonalni tokovi, šejderi
- UV-prostor modela, teksture
- NURBS modelovanje, osvetljavanje, rendering