Zadaci IT menadžera su osmišljavanje strategije razvoja i upravljanje IT sektorom ili čitavom kompanijom. Da bi dobro radio svoj posao, IT menadžer mora pre svega da ispunjava definisanu misiju i da uvek ima u vidu viziju preduzeća. Njegov zadatak je projektovanje sistema, kao i procena isplativosti ulaganja i upravljanje troškovima. IT menadžer poznaje poslovne procese i ima preduzetničkog duha. On upravlja ljudima, njihovom efikasnošću i motivacijom. Svakodnevno organizuje i koordinira rad čitavog tima koji sačinjavaju programeri, dizajneri, ljudi iz marketinga i PR-a.

IT menadžer zna šta može, a šta ne može da uradi programer, administrator ili serviser, kakav rezultat proizvodi primena određene tehnologije, koja hardverska oprema je potrebna kompaniji, koja softverska rešenja da primeni radi efikasnijeg poslovanja, kako da primeni elektronsko poslovanje u kompaniji, koji ljudi treba da čine tim i koliko finansijskih sredstava treba za realizaciju posla.

Nije za očekivati da IT stručnjaci, koji gotovo svakodnevno pomeraju tehnološke granice donoseći novine u IT sektoru, budu ti koji će ih i sprovoditi u cilju uspešnijeg poslovanja i delovanja. Upravo suprotno, IT menadžeri su ti koji prepoznaju i prate sve novitete na IT tržištu i pokušavaju da iskoriste sve pogodnosti koji oni donose, da ih efikasno iskoriste i primene u svojoj kompaniji, u cilju lakšeg rukovođenja, upravljanja i uspešnijeg poslovanja.

IT menadžer voli da pobeđuje, odiše elegancijom, dostojanstvom i razvijenom sklonošću prema liderstvu. Krase ga znanje, spremnost da uči, nezavisno, ali fleksibilno mišljenje i visoka motivisanost. Oseća snažnu sklonost prema rešavanju problema, rad svog sektora ili firme usklađuje sa zahtevima tržišta i ubrzanim razvojem informacionih tehnologija.

Dvadest prvi vek je vek informacionih tehnologija i novih dostignuća. Kompanije koje ih ne budu primenjivale u svom poslovanju, i imale ljude koje ih poznaju i primenjuju, neće moći ravnopravno da konkurišu na svetskom globalnom tržištu. IT menadžer mora da oseća puls tržista, da pravovremeno odgovara na svaki njegov bit, da dostignuća u oblasti Informacionih i komunikacionih tehnologija svakim danom implementira u rad komanije na pravi način.

Na taj način on utiče na njen rast i razvoj. Od strategije razvoja koju odabere zavisiće koliko organizacija održava korak sa burnim svetskim tržištem. Zato je njegov posao odgovoran i cenjen. Zbog gore navedenih osobina mu se dive i žele da budu poput njega ili nje.