Studijski program/studijski programi : ORGANIZACIJA POSLOVNIH SISTEMA
Vrsta i nivo studija: Osnovne strukovne studije
Naziv predmeta: PRODAJA I MENADŽMENT PRODAJE
Status predmeta: obavezni
Broj ESPB: 6
Cilj predmeta
Cilj rada na predmetu Prodaja i menadžement prodaje je stručno obrazovanje i osposobljavanje kadrova – specijalista za prodaju u oblati infromatike, uz inoviranje njihovog znanja i praktičnog iskustva u primeni prodajnih veština i sposobnosti koje doprinose razvoju tržišnih odnosa a posebno u oblasti dugoročnih odnosa sa svim ciljnim grupama. Konkretni ciljevi se odnose na razjašnjenje prodajne strategije , upravljanje ključnim klijentima i sagledavanje perspektive prodaje i upravljanja prodajom kroz nove tehnologija.
Ishod predmeta
Studenti će naučiti koji su elementi od značaja za postavljanje strategije prodaje, sagledaće i razumeće razloge koji dovode do pada prodaje, kao i korake koje treba preduzeti kao protivmere, osnovne elemente u upravljanju prodajom, značaj poštovanja određenog redosleda u akcijama, značaj obrazovanja zaposlenih u prodaji, naučiće da prave operativni plan prodaje na terenu, mesto i značaj istraživanja tržišta sa stanovišta percepcije potrošača, naučiće da prepoznaju i urade plan istraživanja po visoko stručnim standardima. Studenti će biti u stanju da detaljno sistematizuju kompetencije koje treba da ima menadžer prodaje, naučiće da samostalno kreiraju obrasce za terensko praćenje aktivnosti prodavaca, kao i aktivnosti konkurencije, naučiće da prepoznaju stavove i očekivanja potrošača i faktore od kojih zavise navike u potrošnji, savladaće tehnike za precizno izračunavanje tržišnog potencijala konkretnog tržišta, razumeće i umeti da primene različite prodajne strategije. Steći će praktična znanja iz oblasti CRM-a, ključnih aktivnosti koje se preduzimaju prilikom rešavanja žalbi potrošača, naučiće koji su principi obuke prodajnog tima, i kako se motivišu na postignuća članovi prodajnog tima, upoznaće se sa postavkama i organizacijom prodaje u maloprodaji, naučiće tehnike za identifikovanje i zadržavanje ključnih kupaca.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Osnove prodaje i upravljanja prodajom
- Pojam prodaje
- Oblici, načini i tipovi prodaje
- Pojam upravljanja prodajom
- Glavni zadaci i odgovornosti menadžera prodaje
- Trendovi upravljanja prodajom
- Ponašanje potrošača u prodaji
- Istraživanje ponašanja krajnjeg kupaca
- Ponašanje industrijskih kupaca
- Koncept uključenosti kupca
- Planiranje prodajnih aktivnosti
- Uticaj okruženja na formulisanje programa prodaje
- Strategijsko planiranje marketinga i prodaje
- Definisanje planova prodaje
- Organizovanje prodajne službe
- Modeli organizaovanja prodajne službe
- Obuka prodajnog osoblja
- Program obuke
- Metode obuke prodavca
- Motivacija prodavca
- Sistemi nagrađivanja i prodajne kvote
- Upravljanje vremenom iprodajnim teritorijama
- Ciljevi, kriterijumi i faze izbora prodajnih teritorija
- Metod određivanja prodajnih teritorija
- Upravljanje vremenom prodavca
- Pojam i značaj upravljanja vremenom
- Metodi upravljanja vremenom prodavca
- Planiranje vremenskog rasporeda rada prodavaca
- Upravljanje kretanjem prodavca
- Ocenjivanje prodajnih timova
- Merenje učinka prodajne službe
- Kvantitativni standardi učinka
- Kvalitativni standardi učinka rada prodavaca
- Tehnike ocenjivanja učinka prodajne službe
Praktična nastava:
- Vežbe
- Studijski istraživački rad: Analiza studija slučaja iz prakse