RB | Naziv predmeta | Sem. | ECTS | |
PRVA GODINA | ||||
1. | Crtanje sa vizuelnim osnovama | I | 8 | |
1.1. Istorija crteža | ||||
1.2. Osnove crtanja | ||||
1.3. Crtačke tehnike | ||||
1.4. Osnovni elementi crteža: kompozicija, linija, perspektiva, površina, svetlost, senka, valera | ||||
2. | Računarska matematika | I | 8 | |
2.1. Matematička logika | ||||
2.2. Matrice i determinante | ||||
2.3. Integralni račun | ||||
2.4. Diferencijalni račun | ||||
3. | Rasterska grafika | I | 8 | |
3.1. Kreiranje rasterskih dokumenata | ||||
3.2. Softveri za obradu rasterskih dokumenata | ||||
3.3. Priprema rasterskih dokumenata za štampu | ||||
Bira se jedan iz sledeće grupe*: | ||||
4. | Tehničko crtanje primenom CAD alata* |
I | 6 | |
4.1. Osnove nacrtne geometrije | ||||
4.2. Ortogonalna projekcija geometrijskih tela | ||||
4.3. Standardi i pravila crtanja | ||||
4.4. Elementi kotiranja | ||||
4.5. Tehnički crtež i tehnička dokumentacija | ||||
4. | Informacione i Internet tehnologije* |
I | 6 | |
4.1. Hardver i osnovne hardverske komponente računara | ||||
4.2. Sistemski i korisnički softver | ||||
4.3. Internet tehnologije i Internet servisi | ||||
4.4. Komunikacione tehnologije | ||||
4.5. Bežične i mobilne tehnologije | ||||
ETCS I sem 30 | ||||
5. | Teorija novih medija | II | 8 | |
5.1. Savremena teorija medija posle poststrukturalizma | ||||
5.2. Analiza tekstova teoretičara i istoričara umetnosti i medija | ||||
5.3. Teorija dizajna novih medija i video igara | ||||
6. | Engleski jezik I | II | 6 | |
6.1. Osnovna vremena engleskog jezika | ||||
6.2. Vokabular svakodnevne komunikacije | ||||
7. | Primene rasterske grafike u dizajnu | II | 9 | |
7.1. Alati za selekciju rasterskih jedinica | ||||
7.2. Alati za transformaciju, retuširanje, bojenje | ||||
7.3. Primena filtera i vektorskih elemenata | ||||
Bira se jedan iz sledeće grupe*: | ||||
8. | Fotografija* |
II | 7 | |
8.1. Kamera obcura, optika i hemija | ||||
8.2. Blenda i ekspozicija | ||||
8.3. Vrste sočiva | ||||
8.4. Autorova fotografija u grafici | ||||
8. | Principi projektovanja* |
II | 7 | |
10.1. Modelovanje i simulacije | ||||
10.2. Primena programskih alata u tehničkim proračunima | ||||
10.3. Izrada grafičke dokumentacije projekta | ||||
ETCS II sem 30 | ||||
Ukupno ECTS I godina 60 | ||||
DRUGA GODINA | ||||
9. | Engleski jezik 2 | III | 6 | |
9.1. Razumevanje pisanih članaka iz najrazličitijih oblasti | ||||
9.2. Osposobljavanje za uspešnu pisanu komunikaciju | ||||
9.3. Osposobljavanje za uspešnu govornu komunikaciju | ||||
10. | Vektorska grafika | III | 9 | |
10.1. Uvod u vektorsku grafiku | ||||
10.2. Kreiranje vektorskih dokumenata | ||||
10.3.Priprema vektorskih dokumenata za profesionalno štampanje | ||||
11. | WEB dizajn | III | 8 | |
11.1. Uvod u HTML | ||||
11.2. Postupak izrade veb sajta | ||||
11.3. Navigacija i definisanje elemenata navigacije | ||||
Bira se jedan iz sledeće grupe*: | ||||
12. | 3D modelovanje i animacija* |
III | 6 | |
12.1. Programi za modelovanje | ||||
12.2. Virtuelni prostor i poligonalno modelovanje | ||||
12.3. NURBS modelovanje | ||||
12. | Menadžment i preduzetništvo* |
III | 6 | |
12.1. Osovna podela menadžmenta | ||||
12.2. Motivacija, liderstvo, tim i timski rad | ||||
12.3. Biznis plan | ||||
ETCS III sem 30 | ||||
13. | Savremena umetnosti i dizajn | IV | 7 | |
13.1. Nastanak i razvoj umetnosti i dizajna | ||||
13.2. Savremena kretanja u umetnosti i dizajnu | ||||
14. | Primene vektorske grafike u dizajnu | IV | 9 | |
14.1. Rad sa softverom za izradu vektorskih dokumenata | ||||
14.2. Upotreba efekata na vektorskim objektima | ||||
15. | Napredni WEB dizajn | IV | 9 |
|
15.1. Lejeri i njihova upotreba | ||||
15.2. Upoznavanje sa DOM modelom | ||||
Bira se jedan iz sledeće grupe*: | ||||
16. | Video produkcija* | IV | 6 | |
16.1. Upoznavanje sa različitim audio i video kodecima i formatima | ||||
16.2. Rad u programu za nelinearnu video montažu Adobe Premiere Pro | ||||
16.3. Specijalni efekti u video produkciji za potrebe filma, reklama, TV spotova… | ||||
16. | Praktikum iz 3D modelovanja i animacije* | IV | 6 | |
16.1. UV prostor modela | ||||
16.2. Šejderi | ||||
16.3. Poligonalni tokovi | ||||
ECTS IV sem 30 | ||||
Ukupno ECTS II godina 60 | ||||
TREĆA GODINA | ||||
17. | Animacija video igara | V | 9 | |
17.1. Principi animacije i njihova primena u igrama | ||||
17.2. Korišćenje sofverskih alata i kreiranje karaktera | ||||
17.3. Kreiranje interaktivne animacije za video igre | ||||
18. | Upravljanje projektima | V | 6 | |
18.1. Savremeni pristupi u upravljanju projektima | ||||
18.2. Projektni menadžment | ||||
18.3. Upravljanje ljudskim resursima u projektima | ||||
18.4. Praćenje i kontrola realizacije projekta | ||||
19. | Digitalni marketing | V | 10 | |
19.1. Internet marketing i medija plan | ||||
19.2. Smart model | ||||
19.3. Brend modeli i stvaranje brenda | ||||
Bira se jedan iz sledeće grupe*: | ||||
20. | Dizajn publikacija* | V | 6 | |
20.1. Osnove pripreme za štampu | ||||
20.2. Softverski alati namenjeni dizajnu publikacija | ||||
20. | Vizuelni efekti* | V | 6 | |
20.1. Istorija vizuelnih efekata | ||||
20.2. Node-based kompoziting | ||||
20.3. RGBA kanali slike | ||||
ETCS V sem 30 | ||||
21. | Korporativni identitet | VI | 9 |
|
21.1. Elementi korporativnog identiteta | ||||
21.2. Dizajniranje korporativnog identiteta u enterijerima i eksterijerima | ||||
22. | Engleski jezik III | VI | 5 |
|
22.1. Poslovna korespondencija | ||||
22.2. Terminologija savremenog poslovanja | ||||
ETCS I sem 30 | ||||
23. | Elektronsko poslovanje* | VI | 3 | |
23.1. B2B i B2C poslovanjee | ||||
23.2. IT poslovanje i preduzetništvo | ||||
23. | Poslovna komunikacija* |
VI | 3 |
|
23.1. Komunikacioni procesi | ||||
23.2. Savremeni kanali poslovne komunikacije | ||||
23.3. Internet i poslovna komunikacija | ||||
24. | Istraživanje i razvoj multimedijalnog sadržaja |
VI | 3 |
|
24.1. Analiza potreba korisnika i dizajn interfejsa | ||||
24.2. Dizajn i obrada audio i video sadržaja | ||||
23.3. Razvoj multimedijalnih aplikacija | ||||
25. | Predmet završnog rada | VI | 3 | |
26. | Stručna praksa (u Comtrade-u) | VI | 3 | |
27. | Završni rad izrada i odbrana | VI | 3 | |
ECTS VI sem 30 | ||||
Ukupno ECTS III godina 60 | ||||
Ukupno ECTS 180 | ||||
* Označeni predmeti su izborni |
Plan i program za studijski program Računarska multimedija 2017. možete pogledati ovde.