Kako se menja društvo, tako se i veštine potrebne građanima da dobiju kompleksne stvari menjaju.

U ranim godinama 20. veka osoba koja je znala da piše, čita i računa smatrala se pismenom. Tek je u skorašnjim godinama obrazovni sistem od učenika zahtevao da kritički čitaju, ubedljivo pišu, logički razmišljaju i rešavaju kompleksne probleme iz matematike i nauke.

Veštine za 21. vekKako do uspeha u 21. veku?

Danas studenti moraju da savladaju informatičku i medijsku pismenost. To podrazumeva analiziranje, pristup, upravljanje, integrisanje, evaluaciju i kreiranje informacija u različitim medijima.

Da bi napredovali u digitalnoj privredi, učenicima i studentima će trebati znanja digitalnog doba. Važno je da obrazovni sistem izvrši paralelne promene da bi se sprovela ova misija, to jest priprema učenika za svet van učionice.

Stoga, obrazovni sistem mora da razume i prihvati veštine 21. veka u okviru konteksta akademskih standarda, odnosno škole bi trebalo da implementiraju pomenute veštine u svoje programe.

 

Više o veštinama za 21. vek možete pročitati u tekstu koji smo za vas pripremili.

Da biste preuzeli tekst u .pdf formatu, kliknite ovde.