Studijski program/studijski programi: INFORMACIONI TEHNOLOGIJE
Vrsta i nivo studija: Master strukovne studije
Naziv predmeta: 3D grafički sistemi
Status predmeta: izborni
Broj ESPB: 8

Cilj predmeta

Upoznavanje sa arhitekturom 3D grafičkih sistema, njihovim programibilnim stepenima i načinom njihovog programiranja.

Ishod predmeta

Teorijska i praktična znanja o programiranju grafičkih sistema i sposobnost konkretne implementacije korišćenjem OpenGL API.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

  • Arhitekture modernih grafičkih procesora
  • Programiranje grafičkih procesora (šejderi i kerneli, GLSL, OpenGL, CUDA)
  • 3D protočni sistemi (programibilni i neprogramibilni stepeni)
  • Komunikacija centralnog i grafičkog procesora
  • Obrada temena
  • Preuzimanje rezultata transformacija
  • Teselacija
  • Obrada geometrijskih primitiva
  • Odsecanje i rasterizacija
  • Obrada fragmenata
  • Preuzimanje fragmenata
  • Negrafička izračunavanja
  • Sinhronizacija i interoperabilnost
  • Otkrivanje i otklanjanje grešaka, profilisanje

Praktična nastava

  • Vežbe
  • Praktičan rad na programiranju grafičkih aplikacija korišćenjem OpenGL grafičkog  API-ja