
Složenost procesa učenja, činjenica da u određenim situacijama i na određene načine znanje usvajamo mnogo lakše nego u drugima, bili su povod brojnih naučnih istraživanja da bi se došlo do odgovora na pitanje kako učenje ubrzati, olakšati, učiniti efikasnijim. Iako smo svi navikli da učenje povezujemo sa iščitavanjem lekcija, naučnici su ustanovili da je to zapravo najneefikasniji način usvajanja znanja. Mnogo bolje učimo slušajući, još bolje gledajući, a najbolje kroz konverzaciju, iskustvo i podučavanje drugih.
Zato smo omogućili našim studentima, članovima napredne grupe, da nauče još više, tako što će se oprobati i u ulozi nastavnika.
Praksu da studenti drže predavanja za studente sprovodimo već treću godinu zaredom, a ove studijske godine smo organizovali deset studentskih predavanja tokom maja. Predavanja su održana na svim studijskim programima i godinama studija. Teme su bile interesantne, zanimljive i aktuelne, a predavači odlični i krajnje inspirativni:
PREDAVANJE | PREDAVAČ |
„Sistem federalnih rezervi u SAD” | Ognjen Milenković, II godina, OPS |
„Dizajn BMW felne” | Živana Brusin, III godina, OPS |
„Analiza stereotipa u TV reklamama” | Marko Stevanović, II godina, RM |
„Timski rad” | Jelena Nešić, II godina, EP |
„Primeri iz prakse u oblasti intelektualne svojine” | Miloš Jekić, II godina, EP |
„Analiza izražajnih sredstava u filmu” | Andrija Milošević, III godina, RM |
„Baze znanja u savremenim organizacijama” | Andrija Radojev, III godina, OPS |
„Distribuirane arhitekture” | Tamara Mijailović, II godina, IT |
„Sigurnost baze podataka” | Kristina Staletović, II godina, IT |
Želimo da čestitamo kolegama „nastavnicima” koji su pokazali zavidne prezentacione i predavačke sposobnosti i zadržali pažnju svih prisutnih korisnim predavanjima.
Sa ovom odličnom praksom organizovanja predavanja u okviru projekta „Studenti uče studente” nastavićemo i sledeće studijske godine.