
Diplomac Stefan Stanković je kroz svoj završni rad „Projektovanje i implementacija LomoAR aplikacije za proširenu realnost u maloprodaji foto-aparata” na interesantan način dočarao i predstavio jednu od najpopularnijih tehnologija današnjice. Tema ovog završnog rada je primena proširene realnosti u trgovini prikazana kroz konkretan primer upotrebe aplikacije za proširenu stvarnost LomoAR.
LomoAR je aplikacija za proširenu realnost koja pomaže korisniku prilikom kupovine foto-aparata, pružajući mu najznačajnije informacije o samom foto-aparatu. LomoAR aplikacija za proširenu realnost napravljena je pomoću nekoliko tehnologija – Unity, Vuforia, Visual Studio.
Kupovina proizvoda na vizuelno bogat i intuitivan način
Proširena realnost predstavlja jednu od najbrže rastućih tehnologija u svetu zahvaljujući širokoj primeni u najrazličitijim oblastima, na primer, prilikom televizijskih prenosa, ali i kod svakodnevnih potreba čoveka. Postoji mogućnost da se pomoću nje prevaziđu poteškoće sa razumevanjem specifičnosti svakog proizvoda na jedan vizuelno bogat i vrlo intuitivan način, uz uključivanje najvažnijih elemenata za upotrebu, kao i karakteristika samog proizvoda koje proizvođač ili prodavac žele da istaknu.
Takođe, kada se govori o proizvodima koji potrošaču ne deluju inspirativno, ovakav pristup ih može oživeti, ukazati na primenjivost ili zanimljivost kako bi privukao potrošača. Ovaj vid tehnologije u maloprodaji može biti posebno značajan u moderno doba koje odlikuje disperzivnost pažnje kod ljudi, pa se na ovaj vizuelno inovativan i kreativan način usmerava pažnja potrošača. Prepreka koja se tiče proširene realnosti postoji u vidu visoke cene uređaja, ali se lako može premostiti upotrebom mobilnih uređaja. Neke studije pokazuju da će industrija proširene realnosti do 2025. ugrubo vredeti više od 198 milijardi dolara.
Tehnologija u službi bolje informisanosti i lakšeg odlučivanja
LomoAR aplikacija može olakšati rad prodavcima i proizvođačima, ali i kupovinu potrošačima. Ovakav oblik tehnologije svakako će doprineti zanimljivosti i maštovitosti kupovine, a u slučaju široke upotrebe ovakvih aplikacija „ogoliće” karakteristike pojedinih proizvoda i potencijalno promeniti celokupnu industriju.
Na isti način kao što LomoAR pokazuje video pored samog proizvoda i najznačajnije podatke za konkretan foto-aparat, aplikacija se može primeniti na neke druge proizvode kao što su lekovi u apoteci, gde bi takva aplikacija istakla značajne karakteristike leka i pomogla kupcima da ih upoređuju i na taj način donesu najbolju odluku pri kupovini.
Uz dolazak sve bolje tehnologije za uređaje proširene realnosti, ali i uz njihovu veću dostupnost, ljudi će se sve više oslanjati na aplikacije u vezi sa proširenom realnošću prilikom donošenja odluka, kao i za informisanje, kreativnost i zabavu. Iz toga se može zaključiti da je proširena realnost polje na kome se u narednim godinama očekuje veliki napredak, a samim tim je i korisno što više ulagati u ovu tehnologiju.
Diplomac ITS-a Stefan Stanković je istakao da su mu znanja iz uže stručnih programerskih predmeta umnogome značila za razvijanje aplikacije kao i za dalje usavršavanje u oblasti virtuelne realnosti.