
Na 36. IBIMA konferenciji, održanoj 4. i 5. novembra ove godine u Granadi, profesori ITS-a, Goran RADIĆ, Bojan RISTIĆ, Svetlana ANĐELIĆ, Valentin KULETO i Milena ILIĆ, objavili su naučni rad na temu “E-learning Experiences of Higher Education Institutions in the Republic of Serbia during Covid-19, Content Analysis and Case Study ITS Belgrade”
Užurbani ulazak u online sistem učenja uslovljen Covid-19 pandemijom doneo je mnoge promene studentima, vladama i obrazovnim institucijama, dok je sa druge strane i otkrio pojedine nedostatke, kako ne poseduju svi studenti brz internet i funkcionalan hardver, niti svi edukatori digitalne kompetencije, a obrzovne ustanove tehničku opremljenost. Od edukatora se u većoj meri očekivalo poznavanje informaciono-komunikacionih tehnologija i metodologije rada u online okruženju, a nisu imali dovoljno vremena za učenje i prilagođavanje novim okolnostima.
U okviru rada “E-learning Experiences of Higher Education Institutions in the Republic of Serbia during Covid-19, Content Analysis and Case Study ITS Belgrade” koji je objavljen na 36. IBIMA konferenciji, održanoj 4. i 5. novembra ove godine u Granadi, autori rada su opisali iskustvo u radu u toku pandemije virusa COVID-19, kroz postavljanje problema istraživanja, analizu sadržaja i studiju slučaja. Predstavljena je studija slučaja “E-learning Experience of Information Technology School – ITS” kao primer dobre prakse, gde naša visokoškolska ustanova koristi proaktivni pristup i višegodišnje iskustvo u primeni modela online učenja. Rad će biti objavljen u zborniku konferencije (ISBN: 978-0-9998551-5-7), a predložen je i za časopis “Journal of e-Learning and Higher Education” koji objavljuje IBIMA publishing, USA.
Međunarodno udruženje za upravljanje poslovnim informacijama (IBIMA – International Business Information Management Association) sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama, je akademsko udruženje posvećeno promovisanju ispitivanja i širenja savremenih tehnika upravljanja i poslovnih rešenja i premošćavanju jaza između istraživanja i prakse. IBIMA realizuje naučne konferencije dva puta godišnje u različitim, najčešće evropskim gradovima (ove godine u Granadi), već 18 godina. Njihove konferencije se visoko rangiraju i indeksiraju u vodećim svetskim naučnim bazama (Web of Science, Scopus, Engineering Village i dr.).
Prelazak na online učenje bio je veliki izazov za vlade i obrazovne sisteme u mnogim zemljama. Za vreme trajnja vanrednog stanja u Republici Srbiji, kao i nakon toga, uz pridržavanje epidemioloških mera i drugih preporuka nadležnog ministarstva, ITS je pokazao sposobnost brze adaptacije na promene, zahvaljujući proaktivnom pristupu, strateškom menadžmentu i višegodišnjoj primeni modela online učenja kao uopšte primene informaciono-komunikacionih tehnologija u svakodnevnom funkcionisanju škole, sprovođenju predavanja i vežbi i komunikaciji sa studentima.