Studenti Visoke škole strukovnih studija za informacione tehnologije – ITS već dugi niz godina u okviru Projektnog centra imaju priliku da budu deo velikih projekata za različite kompanije i institucije. Na taj način studenti već tokom školovanja prave svoje prve korake u poslovnom svetu i stiču korisna znanja i veštine za budući posao.
Jedan od projekata koji je sa velikim uspehom realizovan je i sajt za Narodni muzej, na kome se nalaze interaktivne igre inspirisane delima naše kulturne baštine.
Studenti pokazali veliku posvećenost i izuzetno znanje
Tokom rada na ovom projektu ceo tim projektnog centra pokazao je izuzetnu posvećenost i preduzimljivost, a što je najvažnije upoznao se sa time kako izgleda ceo proces rada na projektu – od ideje do finalnog rezultata. Vođa tima bio je Nenad Stanojev, programerski deo radili su Marko Arsić, Miloš Drobnjak, Vuk Rusić i Jovan Ilić, dok je za grafički dizajn bila zadužena Nina Vasović.
Svi studenti koji su učestvovali u projektu izrazili su veliko zadovoljstvo jer su bili deo ovako važnog i zanimljivog projekta. Nenad Stanojev, vođa projekta, zahvalio se ITS-u i Narodnom muzeju na ukazanom poverenju i pruženoj prilici da rade na ovakvom projektu: „Ovim putem bih zahvalio u ime čitavog tima na pruženoj prilici da radimo na ovako izazovnom projektu, gde smo mogli da steknemo nova iskustva i izvučemo pouke prvenstveno u radu sa klijentom i organizovanju tima.
Treba napomenuti i pohvaliti čitav koncept, za koji smatramo da je odličan i definitivno pomaže studentima da se na što bolji način pripreme za tržište rada, što je i bila inicijalna ideja, tako da još jednom sve pohvale.”
Kroz zanimljive igre približili kulturno blago mladima
Tim Projektnog centra ITS-a, prema ideji Narodnog muzeja, kreirao je sajt na kome se nalaze tri raziličite igre koje imaju cilj da upoznaju mlađu populaciju sa istorijom kroz bogatu kolekciju predmeta izloženih u Narodnom muzeju, kao i u Muzeju Vuka i Dositeja.
Na početnoj strani sajta prikazane su igra memorije, slagalica i otkrivalica. Čitav sajt prilagođen je tako da se igre mogu igrati na različitim uređajima: mobilnom telefonu, laptopu ili tabletu. Korisnici sajta imaju mogućnost da biraju jezik, i to engleski i srpski (ćirilicu ili latinicu).
Nakon što se izabere željena igrica postoji mogućnost odabira muzeja, Narodnog ili Muzeja Vuka i Dositeja, od čega zavisi sadržaj izabrane igre.
U igri memorije igrači povezuju sličice različitih predmeta iz kolekcije muzeja. Igrač ima zadatak da spoji sličice sa istim prikazanim predmetima. Nakon završene igre mogu se videti vreme i broj poteza koji je bio potreban da se ispuni zadatak.
Zahvaljujući igri slagalica, korisnicima je predstavljena velika kolekcija slika muzeja. Nakon što odaberu muzej, igrači biraju sliku od koje će biti formirana slagalica, kao i težinu zadatka (na raspolaganju su im tri nivoa). Posle uspešno složene slike korisnici imaju priliku da pročitaju inforamcije i zanimljivosti o prikazanoj slici, što im omogućava da nauče nešto novo i upoznaju se sa našom kulturom.
Igra otkrivalica započinje odabirom slika iz zbirke umetničkih dela, delimično zamućenih sa namerom da se otkriju. Korisnik bira delo koje mu je privuklo pažnju i ukoliko tačno odgovori na pitanja u vezi sa tim delom, slika će se razbistriti. Za svaku sliku postoje četiri pitanja, a nakon što igrač odgovori tačno, prikazaće se slika i osvojeni bodovi, a igrač će dobiti zanimljive informacije o umetničkom delu.
Pored toga što su zabavnog karaktera, svaka od ovih igara ima i veliku edukativnu funkciju, posebno kod najmlađeg dela publike, kojoj je učenje kroz igre najzanimljivije.
Učešćem u ovom projektu studenti su imali priliku da primene svoja IT znanja i steknu iskustvo u poslovnoj komunikaciji koja će im biti od velike koristi u budućnosti. Dok vredno rade na novim projektima, možete se zabaviti i naučiti nešto novo o istoriji na sajtu koji su kreirali naši studenti: https://igrice.narodnimuzej.rs/.