
Na Međunarodnoj majskoj konferenciji o strategijskom menadžementu – IMCSM22, održanoj od 27. do 29. maja 2022, naučni tim Instituta za moderno obrazovanje LINK edu alijanse predstavio je dva naučna rada. Vodeća konferencija u oblasti opšteg menadžmenta ovog maja održana je preko Zoom platforme, u organizaciji Katedre za menadžment Tehničkog fakulteta u Boru u okviru Univerziteta u Beogradu.
Benefiti učešća u Erasmus+ programu
Rad pod nazivom „Erasmus+ projects in Serbian educational institutions: LINK Educational Alliance case study” pripremili su istraživači sa Instituta za moderno obrazovanje, u okviru Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost: Valentin Kuleto, predsednik Instituta za moderno obrazovanje, Milena Ilić, direktorka Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost, Nina Stojanović, direktorka Projektnog centra Instituta za moderno obrazovanje, i Dina Daniel Gabriel i Larisa Mihoreanu, saradnice i nastavnice Fakulteta savremenih umetnosti (FSU) i Visoke škole strukovnih studija za informacione tehnologije (ITS).
Celokupno istraživanje zasnovano je na metodi studije slučaja LINK edu alijanse i učešća u Erasmus+ programu, koji je veoma značajan i za pojedince i za institucije. Učešće u ovom programu donosi brojne benefite, kao što su: usavršavanje stranih jezika, komunikacionih i IT veština, razvijanje sposobnosti rada u timu i kreativnog razmišljanja, kao i osnaživanje kapaciteta za donošenje odluka. U osnovi programa jeste promocija povezivanja različitih kultura i generacija kroz razmenu znanja. LINK edu alijansa i Erasmus+ dele iste ciljeve, koji se odnose na promociju održivog razvoja, društvenu koheziju, inovacije, kvalitetna radna mesta i celoživotno učenje.
Na osnovu istraživanja dokazano je da mobilnost studenata povećava njihove šanse za zaposlenje, dok su mnogi učesnici programa Erasmus+ često na rukovodećim pozicijama u karijeri.
Ulaganje u nastavni kadar oblikuje obrazovni standard budućih generacija
Još jedan naučni rad – „Working activity composition for K-12 teachers in LINK Educational Alliance, Exploratory research regarding observed teacher’s workload and projected distribution” – privukao je pažnju na konferenciji. On predstavlja rezultat istraživanja u okviru projekta „LINK Edu Alliance K-12 teacher working hours activity composition and AI based improvement possibilities”, koji je početkom godine organizovala LINK edu alijansa. U pripremi ovog rada učestvovali su neki od istraživača Instituta za moderno obrazovanje: Valentin Kuleto, predsednik Instituta, Milena Ilić, direktorka Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost Instituta za moderno obrazovanje, Roskana Buk Mane Tonis i Dan Paun, nastavnici Fakulteta savremenih umetnosti i Visoke škole za informacione tehnologije, i Zorana Živanović, direktorka International Schoola.
U radu je istaknuta važnost povećanja kvaliteta nastavnog kadra, što bi direktno podiglo standard obrazovanja. Prvi korak u postizanju ovog cilja bio je indentifikovanje faktora koji nastavnike opterećuju. Dakle, upravljanje njihovim učinkom postavljeno je kao ključno u postizanju ciljeva i zadataka i ostvarivanju visokih obrazovnih standarda.
Kao metoda testiranja u ovom istraživanju koristila se anketa, dok je onlajn-upitnik predstavljao metodu prikupljanja podataka. Anketiranje je primenjeno na nastavnike programa K-12 LINK edu alijanse.
Korišćene su i druge metode, poput indukcije, dedukcije i statističke metode. Ipak, metoda ankete pokazala se pogodnom pri specifikaciji komponenti od značaja za radno opterećenje nastavnika. Anketa je sprovedena na reprezentativnom uzorku, a prethodila joj je i anketa sprovedena na nivou cele države.
Rezultati su pokazali da nastavnici programa K-12 poseduju istinsko znanje o AI-ju. Izvršena je i analiza radnih sati prema dosadašnjoj praksi LEA nastavnika, zasnovana na srednjoj vrednosti. Kako u radu nastavnika uvek postoji prostor za povećanje efikasnosti obavljanjem radnih aktivnosti na optimalan način, potrebno je otkriti nedostatke u produktivnosti i poboljšati te komponente.
Predstavljanje naučnih radova
Naučna istraživanja povodom navedenih promovisanih radova sprovedena su u okviru Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost Instituta za moderno obrazovanje LINK edu alijanse. Privukli su veliku pažnju javnosti jer se, pre svega, bave važnim segmentima obrazovanja.
Oba rada su prihvaćena za prezentaciju na konferenciji i objavljeni su u IMCSM22 knjizi sažetaka, dok će potpune verzije radova biti objavljene u IMCSM22 zborniku radova.
Upravo se predstavljanjem ovih radova nastavlja unošenje promena u budućnost obrazovanja.