
Sa zadovoljstvom vas obaveštavamo o terminu odbrane završnog rada kolege Dejana Đošića i ujedno vas pozivamo da se pridružite ovom događaju.
Odbrana završnog rada kolege Dejana Đošića pod nazivom „Implementacija kviza ’Slagalica’ primenom JavaScripta” kod mentorke dr Svetlane Anđelić održaće se u petak, 5. maja 2023. godine, s početkom u 14 časova, u sali M29 Aneksa M.
Kviz „Slagalica” je popularna igra koja se sastoji od raznih vrsta mozgalica i zagonetki. Ovaj kviz testira različite veštine, uključujući brzinu razmišljanja, logiku, rečnik, matematiku, koncentraciju i opštu kulturu. Emituje se na televiziji i internetu, a takmičari se nadmeću u rešavanju različitih vrsta zadataka, poput rebusa, anagrama, matematičkih problema, logičkih zadataka i mnogih drugih. Smatra se da je kviz „Slagalica” nastao u Velikoj Britaniji tokom 1920-ih godina, a potom je stekao popularnost širom sveta. U Srbiji se emituje na televiziji od 1976. godine. Kako bi se takmičari što bolje pripremili za „Slagalicu”, važno je da čitaju knjige i novine, prate vesti, slušaju muziku, gledaju filmove i serije, kao i da vežbaju rešavanje različitih vrsta mozgalica. Osim što nudi zabavu, ovaj kviz može biti i odličan način da se proširi znanje iz opšte kulture i nauči nešto novo. Mnogi takmičari koji učestvuju u „Slagalici” postaju popularni u svojim zemljama zahvaljujući svom znanju i veštinama. Kviz „Slagalica” postao je popularna igra i među mladima i među starijima, te danas postoji veliki broj njegovih onlajn-verzija, kao i mobilnih aplikacija koje omogućavaju takmičenje sa drugim igračima iz celog sveta.
U ovom radu predstavljene su i opisane tehnologije korišćene za razvoj veb-aplikacije koja je projektovana i realizovana u programskom jeziku JavaScript. Aplikacija je napravljena za jednog igrača i sastoji se od šest igara: „Slagalica”, „Moj broj”, „Skočko”, „Ko zna, zna”, „Spojnice” i „Asocijacije”. Svaka igra nosi određen broj poena, koji se potom sabiraju, a rezultat se po završetku partije čuva u MySQL bazi. Korisnik nije u obavezi da se uloguje kako bi igrao, ali se u tom slučaju na kraju igre poeni brišu zajedno sa sesijom. Rad je rađen u Visual Studio Code okruženju radi lakše organizacije velikog broja fajlova.
Odbrana završnog rada je važan trenutak u životu svakog studenta, a takođe i prilika da pokaže svoje znanje i veštine stečene tokom studiranja. Podsećamo vas da su sve odbrane završnih radova na ITS-u javne, kao i da je odbrana svečan čin. Očekujemo vaš dolazak i verujemo da će ovaj događaj biti koristan i zanimljiv svima prisutnima, a kolegi Đošiću želimo mnogo uspeha!