
Matematika na programu Računarska multimedija na ITS-u odavno nije bauk, ali od ove školske godine je postala i pravi izazov. Prvi put na nekoj visokoškolskoj ustanovi kod nas studenti kroz rešavanje problema sami konstruišu znanje i unapređuju svoje misaone procese. Ovo uzbudljivo putovanje započinju logičko-detektivskim zagonetkama, koje im rasplamsavaju logiku i guraju ih ka tome da razmišljaju izvan kutije. Sve rade u timovima uz nenametljivu pozitivnu kompetitivnost u opuštenoj atmosferi. Kako vreme odmiče, potrebno im je sve više matematičkih znanja da bi rešili neki problem. Tu im u pomoć priskaču veštačka inteligencija i diskusija unutar tima, i, naravno, nastavnik, koga ne vole mnogo da pitaju za pomoć, jer svaka pomoć umanjuje njihove zasluge za uspešno rešen problem.
Sve dublje i dublje ulaze u istraživačke vode i osvajaju nova znanja. Studenti od kojih se zbog prirode studijskog programa na kome su ne očekuje da budu preterano zainteresovani za matematiku prosto hrle na nastavu iz ovog predmeta, pre svega da bi se dobro zabavili sa svojim kolegama i uz to pokupili neko znanje kojim onda mogu da se hvale kad izađu iz zgrade ITS-a svojim drugarima sa drugih fakulteta. A kad dođe vreme za iskorak na tržište rada, veštine koje stiču na ovaj način – problem solving, timski rad, kritičko mišljenje, kreativno mišljenje, komunikacija, rad sa podacima, kognitivna fleksibilnost, pregovaračke veštine i donošenje odluka – postaće njihova velika prednost.
Uverite se i sami. Da li je ovo tipičan čas matematike?