
Master rad kolege Nikole Drikića na temu „Veb-aplikacija za vođenje pedagoške sveske pomoću React JavaScript biblioteke” predstavlja konstruktivno rešenje na polju vođenja pedagoške dokumentacije.
Ocenjivanje znanja učenika za nastavnika (profesora) predstavlja jedan od najsloženijih problema sa kojima se susreće. Da bi olakšao sebi proces ocenjivanja učenika, nastavnik koristi razne metode ocenjivanja, koje svakodnevno primenjuje u nastavi. Jedna od tih metoda je vođenje pedagoške sveske, koju svaki nastavnik mora da vodi. U pedagoškoj svesci se vode sve aktivnosti učenika (da li dolazi na časove, da li je odradio domaće zadatke, da li je zainteresovan za rad na času, da li nosi knjigu i svesku, koje je ocene ostvario na raznim proverama znanja itd.). Kako se informacione tehnologije iz dana u dan sve više razvijaju, pojavili su se razni alati u različitim sferama interesovanja koji olakšavaju rad ljudima na različitim vrstama poslova. Samim tim je nastala potreba za kreiranjem veb-aplikacije koja će pomoći nastavnicima da na jednom mestu i da na jednostavniji i pre svega pregledniji način imaju sve potrebne informacije o aktivnostima učenika. Ova aplikacija će u budućnosti olakšati nastavnicima praćenje aktivnosti učenika tokom školske godine.
ISTRAŽIVANJE PROBLEMA
Problem sa kojim se prosvetni radnici danas susreću (u osnovnim i srednjim školama) jeste da evidenciju aktivnosti učenika na času, kao i evidenciju ocena ostvarenih na ispitivanjima, kontrolnim zadacima i pismenim zadacima, nemaju gde u elektronskoj formi da zavedu, prate i detaljno vide rezultate i aktivnosti.
Fokus master strukovnog rada ogleda se u planiranju, izradi i dokumentaciji veb-aplikacije koja je namenjena prikupljanju informacija i praćenju učenika tokom školske godine i koja pruža podršku tokom procesa ocenjivanja. Razvijanjem i implementacijom ove veb-aplikacije postiže se pristupačan i intuitivan okvir za korisnike, a posebno za nastavnike, što im omogućava efikasno vođenje aktivnosti učenika i pruža bolju preglednost podataka prilikom formiranja ocena.