
Završni rad našeg diplomca Filipa Perišića na temu „Razvoj i implementacija internet prodavnice specijalizovane za prodaju slagalica” predstavlja platformu koja je specijalizovana za prodaju slagalica i prateće opreme za sve pasionirane ljubitelje sklapanja slagalica (puzli).
Današnji način života za mnoge ljude u našem društvu podrazumeva repetitivnu svakodnevicu i mnogobrojne životne stresne situacije koje ta svakodnevica donosi, što doprinosi preuranjenom starenju našeg mozga, vrlo čestim promenama u osnovnim funkcijama i procesima koje mozak reguliše (šabloni, obrađivanje zvučnih signala iz okoline, prepoznavanje lica ili objekata), kao i smanjenju sposobnosti učenja i prilagođavanja novonastalim situacijama u određenom procentu. Na osnovu naučnih istraživanja i analize kognitivnih zadataka pokazalo se da upravo slagalice učestvuju u angažovanju raznih sfera mozga koje prevazilaze navedene kognitivne poteškoće.
Raznovrsna primena slagalica kada je reč o mentalnom i fizičkom zdravlju
Pokreti pri slaganju delova slagalice aktiviraju mišiće šake, prstiju, kao i očne mišiće, što ukazuje na različitu primenu slagalica, te se mogu koristiti kao element u procesu oporavka od moždanog udara, ali i kao dodatak raznim metodama za oporavak, najčešće kod starijih ljudi. Jedna od prednosti slagalica jeste njihova prilagodljivost svakom tipu korisnika. U zavisnosti od interesovanja, intelektualnog i zdravstvenog nivoa, kao i kognitivnih sposobnosti i navika, mogu se podeliti po temama, broju delova i obliku, kako bi sam proces sklapanja bio pojednostavljen (olakšan).
Na osnovu svih navedenih stavki koje govore o prednostima slaganja slagalica za odrasle, ideja koja je odabrana za temu završnog rada – kreiranje internet prodavnice specijalizovane za prodaju slagalica – objedinila je sve ove funkcionalnosti.
Portal se razlikuje u odnosu na druge portale koji se bave onlajn-prodajom društvenih igara po tome što je namenjen isključivo prodaji slagalica (engl. puzzle) – različite kategorije, proizvođači, dimenzije, oblici, teme (priroda, životinje, gradovi, portreti itd.). Takođe, u okviru osnovne ponude biće moguća i kupovina dodatne opreme za slagalice (postolja, lepkovi, posude za slagalice).
Neki od osnovnih ciljeva završnog rada su:
• razvoj prodavnice za prodaju slagalica;
• definisanje vizije i strategije prodavnice za prodaju slagalica;
• definisanje procesa koji treba da budu sastavni deo u radu elektronske
prodavnice;
• testiranje i analiza rezultata;
• kreiranje i vođenje marketinških kampanja;
• prikupljanje podataka o zadovoljstvu korisnika kada je reč o radu servisa koji su sastavni deo portala za prodaju slagalica.