Studijski program / studijski programi: INFORMACIONE TEHNOLOGIJE
Vrsta i nivo studija: master strukovne studije
Naziv predmeta: 3D grafički sistemi
Status predmeta: izborni
Broj ESPB bodova: 8
Cilj predmeta
Upoznavanje sa arhitekturom 3D grafičkih sistema, njihovim programabilnim stepenima i načinom njihovog programiranja.
Ishod predmeta
Teorijska i praktična znanja o programiranju grafičkih sistema i sposobnost konkretne implementacije korišćenjem OpenGL API-ja.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
- Arhitekture modernih grafičkih procesora
- Programiranje grafičkih procesora (šejderi i kerneli, GLSL, OpenGL, CUDA)
- 3D protočni sistemi (programabilni i neprogramabilni stepeni)
- Komunikacija centralnog i grafičkog procesora
- Obrada temena
- Preuzimanje rezultata transformacija
- Teselacija
- Obrada geometrijskih primitiva
- Odsecanje i rasterizacija
- Obrada fragmenata
- Preuzimanje fragmenata
- Negrafička izračunavanja
- Sinhronizacija i interoperabilnost
- Otkrivanje i otklanjanje grešaka, profilisanje
Praktična nastava
- Vežbe
- Praktičan rad na programiranju grafičkih aplikacija korišćenjem OpenGL grafičkog API-ja