Studijski program: ELEKTRONSKO POSLOVANJE
Naziv predmeta: E-USLUGE
Status predmeta: Obavezan
Broj ESPB: 8
Cilj predmeta
Cilj ovog predmeta je upoznavanje studenata sa pojmom i značajem elektronskih usluga, kao i sa mogućim tehnološkim realizacijama. Studenti će se upoznati sa teorijskim osnovama i konkretnim rešenjima iz sledećih e-usluga: upravljanje lancima nabavke, e-marketing, e-uprava, e-zdravstvo, e-učenje, upravljanje odnosima sa klijentima.
Ishod predmeta
Studenti će steći funkcionalna znanja o mogućnostima primene elektronskih usluga u različitim domenima poslovanja. Studenti će se na praktičnim primerima upoznati sa postavkama sistema za upravljanje lancima snabdevanja, kao i mogućnostima primene RFID tehnologije u ovom domenu.
Studenti će naučiti elemente i ključne funkcionalnosti ERP sistema, sistema elektronskog obrazovanja, načine na koje se virtuelna realnost, društvene mreže i cloud computing tehnologija mogu primeniti u obrazovnom procesu, funkcionalnosti softverskog rešenja SugarCRM namenjenog upravljanju odnosima sa klijentima, načine za realizaciju e-mail reklamne kampanje korišćenjem sistema za upravljanje odnosima sa klijentima, modele i forme elektronske trgovine, elemente i metodologiju za izradu internet biznis plana, postavke, implementaciju i servise elektronske uprave, elektronska dokumenta, elektronski potpis.
Na primeru content management sistema (CMS) WordPress studenti će steći potrebna znanja za samostalno kreiranje i objavljivanje sadržaja na web prezentacijama.
Zdravstveni informacioni sistemi, njihova primena i značaj, kao i konkretna softverska rešenja u ovom domenu se detaljno obrađuju u okviru predmeta.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
- Pojam e-usluge, razvoj i uslovljenost tehnologijom
 - Pojam strategije uvođenja i realizacije e-usluga
 - Upravljanje lancima nabavke
 - Pojam, osobine i tehnološka realizacija
 - Modeli lanca nabavke
 - Primena metoda i tehnika e-poslovanja u restrukturiranju lanca nabavke
 - E-marketing: pojam, defincija i primena
 - Planiranje operacija
 - Analiza poslovne situacije, definisanje ciljeva, strategije i taktike
 - Pojam brenda, novi mediji i uloga IT-ja
 - E-uprava
 - Pojam, ciljevi, uloga i tehnološka rešenja
 - E-zdravstvo
 - Definicija, elementi, tehnološka rešenja
 - Pojam telemedicine
 - E-učenje
 - Klasifikacija, ciljevi, tehnološka rešenja
 - Uloga u društvu
 - Upravljanje odnosima sa klijentima
 - Pojam, uloga, veza sa marketingom
 - Pojam konverzije
 - Proces kupovine online
 - Sticanje poverenja kupaca i zadržavanje poverenja
 - Kvalitet usluge
 - Proširenje baze klijenata
 - Tehnološka rešenja za upravljanje odnosima sa klijentima
 
Praktična nastava
- Vežbe u laboratoriji
 - Diskusije
 - Studije slučaja
 - Grupni rad
 - Metod radionice
 
	

													      	
													      	















