Studijski program: ELEKTRONSKO POSLOVANJE
Naziv predmeta: E-USLUGE
Status predmeta: Obavezan
Broj ESPB: 8

Cilj predmeta

Cilj ovog predmeta je upoznavanje studenata sa pojmom i značajem elektronskih usluga, kao i sa mogućim tehnološkim realizacijama. Studenti će se upoznati sa teorijskim osnovama i konkretnim rešenjima iz sledećih e-usluga: upravljanje lancima nabavke, e-marketing, e-uprava, e-zdravstvo, e-učenje, upravljanje odnosima sa klijentima.

Ishod predmeta

Studenti će steći funkcionalna znanja o mogućnostima primene elektronskih usluga u različitim domenima poslovanja. Studenti će se na praktičnim primerima upoznati sa postavkama sistema za upravljanje lancima snabdevanja, kao i mogućnostima primene RFID tehnologije u ovom domenu.

Studenti će naučiti elemente i ključne funkcionalnosti ERP sistema, sistema elektronskog obrazovanja, načine na koje se virtuelna realnost, društvene mreže i cloud computing tehnologija mogu primeniti u obrazovnom procesu, funkcionalnosti softverskog rešenja SugarCRM namenjenog upravljanju odnosima sa klijentima, načine za realizaciju e-mail reklamne kampanje korišćenjem sistema za upravljanje odnosima sa klijentima, modele i forme elektronske trgovine, elemente i metodologiju za izradu internet biznis plana, postavke, implementaciju i servise elektronske uprave, elektronska dokumenta, elektronski potpis.

Na primeru content management sistema (CMS) WordPress studenti će steći potrebna znanja za samostalno kreiranje i objavljivanje sadržaja na web prezentacijama.

Zdravstveni informacioni sistemi, njihova primena i značaj, kao i konkretna softverska rešenja u ovom domenu se detaljno obrađuju u okviru predmeta.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

 

  • Pojam e-usluge, razvoj i uslovljenost tehnologijom
  • Pojam strategije uvođenja i realizacije e-usluga
  • Upravljanje lancima nabavke
  • Pojam, osobine i tehnološka realizacija
  • Modeli lanca nabavke
  • Primena metoda i tehnika e-poslovanja u restrukturiranju lanca nabavke
  • E-marketing: pojam, defincija i primena
  • Planiranje operacija
  • Analiza poslovne situacije, definisanje ciljeva, strategije i taktike
  • Pojam brenda, novi mediji i uloga IT-ja
  • E-uprava
  • Pojam, ciljevi, uloga i tehnološka rešenja
  • E-zdravstvo
  • Definicija, elementi, tehnološka rešenja
  • Pojam telemedicine
  • E-učenje
  • Klasifikacija, ciljevi, tehnološka rešenja
  • Uloga u društvu
  • Upravljanje odnosima sa klijentima
  • Pojam, uloga, veza sa marketingom
  • Pojam konverzije
  • Proces kupovine online
  • Sticanje poverenja kupaca i zadržavanje poverenja
  • Kvalitet usluge
  • Proširenje baze klijenata
  • Tehnološka rešenja za upravljanje odnosima sa klijentima

 

Praktična nastava

 

  • Vežbe u laboratoriji
  • Diskusije
  • Studije slučaja
  • Grupni rad
  • Metod radionice