Studijski program / studijski programi: INFORMACIONE TEHNOLOGIJE
Vrsta i nivo studija: master strukovne studije
Naziv predmeta: Napredno 3D modelovanje i animacija
Status predmeta: izborni
Broj ESPB bodova: 8
Cilj predmeta
Cilj predmeta je ovladavanje znanjima neophodnim za upotrebu naprednih tehnika i alata u kompjuterskom 3D modelovanju i animaciji, kao i korišćenje različitih opcija i modifikatora radi poboljšanja tehnika dizajniranja 3D okruženja i karaktera.
Ishod predmeta
Studenti će ovladati naprednim tehnikama za 3D modelovanje okruženja i karaktera, kao i veštinama teksturisanja objekata na sceni. Postavljanjem adekvatnog osvetljenja moći će da kreiraju rendere visokog kvaliteta. Upoznaće se sa principima animacije, kadriranjem i kretanjem kamere po sceni. Naučiće da koriste morfer, skin i druge modifikatore kako bi udahnuli život 3D karakteru.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Upoznavanje sa naprednim alatima
- Savladavanje različitih tehnika modelovanja okruženja i karaktera: box modeling, linijsko i NURBS modelovanje
- Principi modelovanja i animiranja karaktera
- Rad u editoru materijala
- Teksturisanje objekata Unwrap alatima
- Upoznavanje sa podešavanjima različitih vrsta svetala
- Kreiranje i podešavanje kamera
- Podešavanje renderera
Praktična nastava:
- Kreiranje objekata iz primitiva (low-poly modeli)
- Vežbanje tehnika modelovanja na različitim objektima (high-poly modeli)
- Uređivanje topologije objekata nakon upotrebe Boolean alata
- Modelovanje scene
- Modelovanje karaktera
- Dodavanje i podešavanje materijala
- Kreiranje i editovanje materijala upotrebom Photoshopa
- Dodavanje svetala i kamera u scenu
- Animacija scene
- Rad sa digitalnim skeletom i modifikatorima za animaciju karaktera
- Renderovanje i eksportovanje različitih fajlova (JPG, AVI…) pomoću Arnold renderera