Studijski program / studijski programi: INFORMACIONE TEHNOLOGIJE
Vrsta i nivo studija: master strukovne studije
Naziv predmeta: Napredno 3D modelovanje i animacija
Status predmeta: izborni
Broj ESPB bodova: 8

Cilj predmeta

Cilj predmeta je ovladavanje znanjima neophodnim za upotrebu naprednih tehnika i alata u kompjuterskom 3D modelovanju i animaciji, kao i korišćenje različitih opcija i modifikatora radi poboljšanja tehnika dizajniranja 3D okruženja i karaktera.

Ishod predmeta

Studenti će ovladati naprednim tehnikama za 3D modelovanje okruženja i karaktera, kao i veštinama teksturisanja objekata na sceni. Postavljanjem adekvatnog osvetljenja moći će da kreiraju rendere visokog kvaliteta. Upoznaće se sa principima animacije, kadriranjem i kretanjem kamere po sceni. Naučiće da koriste morfer, skin i druge modifikatore kako bi udahnuli život 3D karakteru.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava:

  • Upoznavanje sa naprednim alatima
  • Savladavanje različitih tehnika modelovanja okruženja i karaktera: box modeling, linijsko i NURBS modelovanje
  • Principi modelovanja i animiranja karaktera
  • Rad u editoru materijala
  • Teksturisanje objekata Unwrap alatima
  • Upoznavanje sa podešavanjima različitih vrsta svetala
  • Kreiranje i podešavanje kamera
  • Podešavanje renderera

Praktična nastava:

  • Kreiranje objekata iz primitiva (low-poly modeli)
  • Vežbanje tehnika modelovanja na različitim objektima (high-poly modeli)
  • Uređivanje topologije objekata nakon upotrebe Boolean alata
  • Modelovanje scene
  • Modelovanje karaktera
  • Dodavanje i podešavanje materijala
  • Kreiranje i editovanje materijala upotrebom Photoshopa
  • Dodavanje svetala i kamera u scenu
  • Animacija scene
  • Rad sa digitalnim skeletom i modifikatorima za animaciju karaktera
  • Renderovanje i eksportovanje različitih fajlova (JPG, AVI…) pomoću Arnold renderera