Sve je podređeno studentima
Ovakvim, novim pristupom obrazovanju ostvaruju se sledeći elementi:
Personalizacija: Izlazi se u susret individualnim potrebama studenata, što može da znači bilo šta od specijalizovanog sadržaja usklađenog sa profesionalnim ciljevima do prilagođenih praktičnih vežbi i ocenjivanja.
Stepen napretka: Časovi i aktivnosti su osmišljeni na osnovu ciljeva učenja; stepen ostvarenja ovih ciljeva se zvanično prati, ocenjuje i meri.
Fleksibilnost: Smatra se da se učenje odvija kako na času, tako i van njega; ovo može da uključi alternativne rasporede časova (vikendom ili online), kao i učenje uz rad i stažiranje.
Izbor je na studentu: Studenti imaju različite opcije na raspolaganju što se tiče programa i kurseva i biraju na koji način će učestvovati i obrađivati materijal i demonstrirati šta su naučili (npr. vrste zadataka, praktične aktivnosti).
Interaktivno studiranje
Strategije koje se koriste da usmere fokus učenja na studenta više nego ikada ranije:
Ishodi učenja su merljive izjave o tome šta se od studenta, koji je dobio odgovarajuću kvalifikaciju ili završio program ili njegov deo, očekuje da zna, razume i šta je u stanju da uradi. Kao takve, one naglašavaju vezu između nastave, učenja i provere znanja (ispita).
Ishodi učenja se tipično karakterišu upotrebom aktivnih glagola koji izražavaju znanje, razumevanje, primenu, analizu, sintezu i evaluaciju (Blumova taksonomija nivoa saznanja). Oni treba da budu definisani pre procene opterećenja studenta (a to je u vezi sa određivanjem Evropskog sistema prenosa bodova, ESPB) u vezi sa programom ili obrazovnim delom.
Ti ishodi učenja su osnova za izbor odgovarajućih aktivnosti učenja i za konzistentnu procenu opterećenja za njihovo završavanje. Dakle, ESPB je sistem bodovanja zasnovan na proračunu procenjenog vremena koje je studentu potrebno da postigne zadate ishode učenja.
Svuda u svetu tek novitet, a na ITS-u se od početka neguje ovakav princip studiranja. Pojam Student u fokusu omogućava veću interaktivnost, informisanost, uključenost studenta u sve, veću posvećenost i kvalitetno i modernom obrazovanju. Za ITS, to je pravi pristup prema studentima, jer će na ovakav način oni postati traženi IT stručnjak.