
Završni rad našeg diplomca Alekse Vučkovića na temu „Dizajn stilizovanog 3D virtuelnog okruženja eksterijera” opisuje kompletan proces projektovanja i izrade 3D virtuelnog okruženja sa svim neophodnim elementima.
Rad obuhvata izradu 3D scene po uzoru na animirane filmove produkcijske kuće „Ghibli”, a za glavni deo te scene uzeta je kuća u japanskom stilu čija okućnica obiluje cvećem, zelenilom i drvećem.
Analiza referentnog primera za izgled eksterijera kuće
S obzirom na to da je glavna tematika oko koje se gradi scena prizor u Japanu, centralni deo scene zauzima kuća dizajnirana prema već postojećoj kući u Japanu. Kuća koja je poslužila kao glavna referenca izgrađena je krajem 19. veka i pripadala je piscima čija su imena Ogaj Mori (Mori Ōgai) i Soseki Nacume (Natsume Sōseki). Kuća je jednospratnica sa osnovom u obliku latiničnog slova L i sadrži dugačak zakrovljeni trem dužinom prednje strane kuće. Postoji više ulaza, ali glavna klizna vrata se nalaze sa prednje strane kuće, koja je vidljiva čim se prođe kroz kapiju. Drveni trem je ispod produženog krova, koji je poduprt drvenim stubovima. Cela kuća je odignuta od zemlje i postavljena na platformu koju podržavaju kratki drveni stubovi, a ispod platforme se nalazi šljunak. Zidovi kuće su gipsani sa drvenim letvicama kao dekorativnim elementima, dok su vrata i prozori napravljeni od drvenih ramova sa letvicama i hartijom. Krov je sačinjen od glinenih crepova sa tamnosivom glazurom i dekorativnim elementima na spojevima između crepova.
Kreativni pristup izradi završnog rada kao odgovor na izazove
Najinteresantniji aspekt ovog diplomskog rada predstavlja niz kreativnih rešenja do kojih se došlo radi uštede vremena, a to podrazumeva:
- principe modularnosti assetsa;
- vremensku efikasnost pri izradi vegetacije pomoću proceduralnih alata;
- kreativne tehnike optimizacije.
S obzirom na to da je diplomski rad individualni projekat i da svaki element u njemu mora da izradi osoba koja ga piše, diplomac ITS-a Aleksa navodi da su efikasnost u radu i kreativni pristup pri izradi bili od najvećeg značaja za završavanje zadatka u zadatom roku. Prvi veći izazov bilo je određivanje estetskih karakteristika prema proučenom materijalu i referencama, a kasnije i njihova implementacija preko svih assetsa. Zatim je bilo potrebno isprojektovati i izraditi tehnički crtež unikatne kuće kao deo ličnog projekta.
Značajno je napomenuti da se kvalitet navedenih rešenja ogleda u njihovoj fleksibilnosti i širokoj primenjivosti u budućim projektima ovog tipa, tj. da nisu ograničena na primenu u ovom konkretnom projektu. Ovaj projekat je zadovoljio kriterijume i očekivanja postavljene pre početka izrade u pogledu estetike, vremenske efikasnosti i standarda optimizacije scene. Pri osvrtu na završenu scenu i pregled celog procesa, izvedeni zaključak je predlog za unapređivanje uverljivosti scene u budućim projektima kroz stvaranje kompleksnijeg terena, tj. reljefnih oblika. Korišćenjem kreativnih rešenja i donošenjem promišljenih odluka pri određivanju pravca estetike stvoren je prijatan i živ ambijent čiji je svaki kutak interesantan i privlačan na svoj način, a opet komplementaran u odnosu na ostale delove.