Studentkinja Visoke škole strukovnih studija za informacione tehnologije (ITS) Ivona Gavez uspešno je odbranila završni rad pod nazivom „Lavkraftova senka u svetu igara: Bethesda Softworks i nasleđe kosmičkog horora.” Ova tema se pokazala kao izuzetno relevantna u kontekstu modernih video-igara, gde je kosmički horor postao centralni element narativa i dizajna.
Ključni elementi Lavkraftovog dela i njihova manifestacija u igrama
Pod mentorstvom Ivana Mandića, Ivona je istražila ključne elemente Lavkraftovog dela i njihovu manifestaciju u igrama koje je razvila Bethesda. Njena analiza obuhvata širok spektar igara, uključujući serijale poput „The Elder Scrolls” i „Fallout”, gde se mogu primetiti uticaji kosmičkog horora kroz tematske elemente, narativne strukture i karakterizaciju likova.
Ivona je kroz svoje istraživanje došla do zaključka da su Lavkraftovi motivi, kao što su beznađe, strah od nepoznatog i suštinska nemoć čoveka, duboko utkani u narative ovih igara, čineći ih ne samo zabavnim, već i filozofski značajnim. Uz to, istakla je kako su vizuelni aspekti i dizajn okruženja takođe inspirisani Lavkraftovim svetovima, stvarajući jedinstveno i potresno igračko iskustvo.
Inspiracija budućim istraživačima i kreatorima igara
ITS čestita Ivoni Gavez na uspešnoj realizaciji ovog jedinstvenog istraživanja, koje ne samo da osvetljava uticaj Lavkrafta na industriju video-igara, već i pokazuje značaj kosmičkog horora kao žanra u savremenoj kulturi. Ovaj rad može poslužiti kao inspiracija budućim istraživačima i kreatorima igara, a Ivoni želimo puno sreće u daljoj profesionalnoj karijeri. Kroz svoje delo, ona je postavila temelje za dalja istraživanja u ovom fascinantnom spoju literature i tehnologije.