
1. Bela
Bela boja obično znači sigurnost, jednostavnost, jasnoću, darežljivost, moralnost i čistoću. Povezana je sa profesionalizmom i poslovnošću. Smatra se da je bela boja savršenstva.
U dizajnu, bela boja, između ostalog, ima funkciju da naglasi druge boje.
Dizajneri je veoma ćesto koriste da bi naglasili jednostavnost kod visoko tehnoloških proizvoda.
Kada je reč o psihološkim porukama koje ova boja šalje, ona se često koristi za vizuelno predstavljanje dobrotvornih organizacija, zato što većinu asocira na anđele, koje obično zamišljamo kao bića koja su bele boje.
Bela boja je povezana sa bolnicama, doktorima i sterilnošću, tako da se može koristiti da sugeriše sigurnost kada se reklamiraju medicinski proizvodi na Internet sajtovima firmi. Često je povezana sa niskokaloričnom, nemasnom hranom i mlečnim proizvodima, pa često korišćena u reklamama koje treba da prodaju iste.

2. Crna
Crna je potpuna suprotnost beloj boji. Simboliše autoritet, moć, snagu. Pored ovih značenja, crna boja često označava i eleganciju, formalnost, tajnovitost, mistiku, dramatičnost, ozbiljnost, zagonetnost, misteriju..
Međutim, crnu boju ne treba uvek i za svaku priliku koristiti.
Kada je reč o grafičkom dizajnu, crna boja ostavlja utisak prefinjenosti, misterioznosti i elegancije. U web dizajnu, pruža osećaj perspektive i dubine.
Međutim, web dizajneri je često izbegavaju, jer kao pozadina umanjuje čitljivost na web sajtovima, a preko velikih površina može izgledati prilično depresivno i preneti takvo raspoloženje i na korisnike.
Ipak, web sajtovi umetničkog i fotografskog sadržaja često sadrže ovu boju u pozadini, jer izaziva jači efekat kod drugih boja, ističe ih i ostavlja jači utisak.

3. Narandžasta
Narandžasta je topla boja koja kombinuje energiju crvene i sreću žute boje.
Značenja narandžaste boje su sreća, osiguranje, snaga, bogatstvo uma, odlučnost, nezavisnost, sunčeva svetlost, ravnoteža, euforija, poslovni ciljevi, ambicija, karijera, ciljevi, uspeh, prodaja, akcija.
Održava budnost i koncentraciju, a kao optička varka stvara utisak smanjenja prostora. Odlično se kombinuje sa sivom i zelenom i ove kombinacije se često koriste kao osnovne boje korporativnog identiteta. Ne treba je kombinovati sa plavom.
Narandžasta ima visoku vidljivost, tako da je možete koristiti na web sajtovima firmi da privučete pažnju i da istaknete najvažnije elemente u web dizajnu. Narandžasta pozadina na web sajtovima pomaže slikama da izgledaju bliže i veće.

4. Ljubičasta
Ljubičasta je boja fantastike, igranja, impulsivnosti i snova. Ženstvena je i romantična.
Simboliše luksuz i bogatstvo, aristokratiju, uzvišenost, dostojanstvo, visok položaj, poštovanje, otmenost, prefinjenost, kraljevstvo, moć, elegantnost, uticaj, skriveno znanje, ponos, visoke ambicije, plemenitost…
Često se koristi u kombinaciji sa hladnim tonovima plave, zelene i sive boje.
Jedno istraživanjeotkrilo je da preko 75% dece pre pubertetskog doba više voli ljubičastu od bilo koje druge boje. Dakle, ljubičasta može biti veoma efektivna za reklamiranje dečijih proizvoda.

5. Žuta
Žuta je boja sunčeve svetlosti i leta. Donosi optimizam, sreću, idealizam i maštu.
Predstavlja zadovoljstvo, intelekt, ubrzano učenje, memoriju, saradnju, organizaciju, čistoću, entuzijazam, razumevanje, radoznalost, želju za poboljšanjem, nadu, prosvetljenost, energiju…
Kao i crvena, veoma je efektivna u privlačenju pažnje, tako da se upotrebljava da istakne najvažnije elemente web dizajna na sajtu.
Ako upotrebljavate svetlo žutu u dizajnu, vodite računa da se ne izgubi u beloj. Često joj je potrebna tamna boja da je istakne.
Odlično se kombinuje sa plavom ili sivom. Za vatrenu kombinaciju, probati je u kombinaciji sa crvenom bojom. Često se bira da reklamira dečije proizvode. Takođe, odličan efekat postiže i u kombinaciji sa narandžastom bojom.

6. Crvena
Crvena je najtemperamentnija boja. Odnosi se na strast, vatru, brzinu, nadmetanje.
Ima veoma jaku vidljivost, pa se često koristi u dizajnu kada nešto posebno želimo naglasiti i ostaviti utisak. Koristimo je za podsticanje korisnika da donesu odluku. Često je glavna boja za dugmad Naručite, Ubacite u korpu, Prijavi se.
Odlično se slaže sa narandžastom, braon i žutom bojom.
Tehnički, crvena boja “iznosi” tekst i slike u prvi plan i teži da ih pomeri, čineći objekte da izgledaju veći i bliži. Mešanje svetlo plave i svetlo crvene boje u web dizajnu nije preporučljivo, jer je ova kombinacija veoma zamarajuća za oko.

7. Boja zlata
U istoriti, zlato je često simbolizovalo boga. Danas se vezuje za prestiž, bogatstvo i moć.
Upotrebom ove boje u dizajnu predstavljamo prosvetljenost, mudrost, bogatstvo, pobedu, novac, moć, sreću, smisao, nauku, ispunjenje, koncentraciju, visoki kvalitet.
Zlatnu ne možemo direktno dobiti iz palete boja, jer sadrži odsjaj.
Iz palete boja, osnova za zlatnu boju je boja #FFD700 (HEX), odnosno 255, 215, 0 (RGB).
Odlično se slaže sa narandžastom, zelenom ili braon bojom. Kao i žuta, ostavlja odličan utisak u kombinaciji sa crvenom ili ljubičastom.

8. Srebrna
Značenja srebrne boje su glamuroznost, izuzetnost, intuicija, snovi, komunikacija, savremenost…
U praksi, srebrna boja često označava visoku tehnologiju. Odlično izgleda na webu kada je kombinovana sa zlatnom i belom.
Tehnički, srebrna nije čista boja zato što ne može da se kreira iz palete boja. Srebrna ima sjaj metala koji se postiže dodatnom obradom sive boje, dodavanjem odsjaja.
Iz palete boja, osnova za srebrnu je boja #C0C0C0 (HEX), odnosno 192, 192, 192 (RGB).
Srebrna predstavlja bogatstvo, isto kao i zlatna.
Da li ste znali da je najskuplje umetničko delo do danas kreirano upravo u srebrnoj boji?
Skulpura lobanje izrađena od dijamanata, autora Damiena Hirsta, prodata je za 99 miliona dolara.

9. Siva
Siva je neutralna boja, koja simboliše praktičnost, sigurnost, pouzdanost, mudrost, postojanost, zrelost, kompromis.
Može da se pomeša sa drugim bojama i da dobije toplu, odnosno hladnu nijansu. Kada se siva pomeša sa crvenom, narandžastom ili žutom postaje topla siva. Kada se pomeša sa zelenom, plavom ili ljubičastom postaje hladna siva.
U dizajnu, siva boja predstavlja ekskluzivnost. Vezuje se za kreativnost i inspiraciju.
Tehnički, može da se koristi kao podloga za elemente koje želimo istaći.

10. Zelena
Da li ste znali da je zelena najpopularnija boja za dekoraciju?
Kažu da „odmara oči” i stvara utisak opuštanja. Sinonim je za zdravlje i prirodu.
Simboliše svežinu, hladnoću, razvoj, bogatstvo, sigurnost, stabilnost…
U dizajnu se često koristi, ali je vrlo jaka i ostavlja snažan utisak, pa je često viđamo u kombinaciji sa tamno plavim tonovima.
Inače, slike postavljene na zelenoj pozadini web sajta izgledaju udaljene.
Tamnija zelena je obično povezana sa novcem, finansijskim svetom, bankarstvom i novčanim uspehom. U kombinaciji sa narandžastom i žutom stvara utisak podesan za sportski orijentisane proizvode.
Zelena se u dizajnu upotrebljava da klijentima ukaže na sigurnost: na primer u reklamama za lekovei druge medicinske proizvode.
Bolnice, pored bele, često koriste zelenu boju.
Budući da asocira na prirodu, koristi se za reklamiranje zelenih, organskih i zdravih proizvoda.

11. Braon
Braon boja simboliše komfor, stabilnost, jednostvnost, prijateljstvo, udobnost, intimu, spokoj, produktivnost, praktičnost…
Tehnički gledano, braon boja je u stvari tamno žuta, tamno crvena ili tamno narandžasta boja.
Budući da se slaže se sa zelenom i plavom bojom, crvenom i narandžastom, dizajneri je često kombinuju sa navedenim bojama. Takođe, braon je isuviše niskog intenziteta da bi se široko koristila u web dizajnu bez teksture ili druge boje koja bi je istakla. Zato je najčešće vidimo u kombinaciji sa drugim bojama.
Braon boja se najčešće koristi u reklamiranju koača, slatkiša, kafe.
Takođe, proizvodi koji se prave od drveta,na primer nameštaj, predstavljaju se braon bojama, što je i logično.

12. Plava
Plava boja asocira na nebo i more, te izaziva prijatna osećanja, mir, harmoniju, poverenje i sigurnost.
Najčešća značenja plave boje su kreativnost, inteligencija, inspiracija, umetnost, napredak, sigurnost, tehnologija, sloboda, beskrajnost, uteha, stabilnost.
Zbog svih ovih značenja, plava je najčešće korišćena boja u poslovnom dizajnu. Korporativnu plavu boju koriste velike kompanije, kao na primer Microsoft.
Savršeno leži web sajtovima firmi koji reklamiraju poslovne proizvode, tehnologiju, medicinske proizvode, čistoću, vazduh, vodu, more i motorna vozila.
Treba voditi računa o tome da se preteranom upotrebom plave boje u dizajnu može stvoriti utisak hladnoće, pa njeno prisustvo nekada treba ublažiti kombinacijom drugih boja koje se uz nju slažu.
