
Ono što ITS dodatno razlikuje od mnogih drugih visokoobrazovnih institucija je aktivno uvažavanje mišljenja svih naših studenata.
Anonimne ankete u kojima studenti mogu izraziti svoje mišljenje o studiranju odavno su praksa na ITS-u. Četiri puta godišnje, posle urađenih i analiziranih anketa, Nastavno-stručno veće razmatra mišljenja, primedbe i sugestije studenata i dogovara se o koracima unapređenja. Nama su naši studenti pomogli svojim iskrenim odgovorima da budemo u svakom smislu iz godine u godinu sve bolji i da naše studijske programe dovedemo na najviši nivo kad su pitanju nauka i praksa.
Odgovori iz anketa su pomogli i svakom profesoru pojedinačno da stekne uvid u to koje su njegove prednosti, a šta su oblasti koje treba da poboljša.
Praksa anketiranja studenata i uvažavanja njihovog mišljenja
U razvijenim zemljama je potpuno normalno da vas kao korisnika, potrošača, klijenta na svakom mestu pitaju da li ste zadovoljni uslugom, proizvodom i slično. Na ovakva pitanja se uvek rado odgovara jer su ljudi svesni da je njihovo mišljenje bitno i da će sigurno biti uvaženo. Postoji utisak da u našoj zemlji ta praksa još uvek nije zaživela i da zapravo većina ljudi misli da, i kada bi dala svoje mišljenje, ono se ne bi razmotrilo, a teško i prihvatilo.
Na ITS-u se od samog osnivanja škole neguje praksa anketiranja studenata. Svi profesori podstiču i ohrabruju studente da ocenjuju kako njihov rad, tako i rad stručnih službi i tehničke i prostorne uslove po raznim kriterijumima. Nama je važno da znamo da li naši profesori, asistenti i stručno osoblje obavljaju svoj posao profesionalno i na najbolji mogući način. Mi školujemo vrhunske stručnjake u oblasti IT-ja i iza nas su godine uspešnog rada. Upravo zbog toga je odabir nastavnog kadra jedan od najvažnijih aspekata kada je u pitanju obrazovanje naših studentata.
Koje kvalitete poseduju naši nastavnici?
Nastavnici se biraju u različita zvanja prema Zakonu o visokom obrazovanju, a nastavu izvode na osnovnim i strukovnim master studijama na ITS-u. Proces izbora nastavnika u Statutu škole usaglašen je sa pomenutim zakonom i preporukama Nacionalnog saveta. Nastavnici su izabrani po kriterijumima struke i pedagoškog iskustva.
Ono što je važno pri izboru svakog nastavnika ITS-a jesu njegove naučne i stručne reference u zavisnosti od polja, odnosno oblasti za koju se bira, broj i vrsta naučnih, stručnih ili umetničkih projekata, naučni i stručni radovi, izložbe, formalno radno iskustvo, uspeh na prehodnim poslovima, patenti, njegov intelektualni i etički integritet, nastavnički kapital i prepoznati potencijal.
Svaki nastavnik prošao je kroz nekoliko faza selekcije kandidata sa obaveznom proverom biografskih podataka, referenci, testovima, intervjuima i nezaobilaznim probnim predavanjem kako bi se osiguralo da će najbolji kandidati postati deo našeg tima.
Konstantno usavršavanje i lični razvoj nastavnika
Veliku podršku nastavnicima i saradnicima na ITS-u pružaju i oba osnivača škole: LINKgroup i Comtrade kroz deljenje znanja i dostupnost ekspertize ovih kompanija. U okviru razvoja zaposlenih, nastavnicima i saradnicima dostupni su kursevi i izvori znanja LINKgroupa, lidera neformalnog obrazovanja u regionu, kao i stručna iskustva kompanije Comtrade, lidera u oblasti informacionih tehnologija.
Posebno se ceni i podstiče saradnja i angažovanje nastavnika na realnim projektima u privredi, odnosno iskustva nastavnika u realnom sektoru (privreda), za koji se i pripremaju studenti ITS-a.
ITS podržava napore nastavnika i saradnika angažovanih na publikovanju rezultata naučnoistraživačkog rada. Jednom godišnje sprovodi se analiza naučnoistraživačke delatnosti i priprema plan za narednu godinu. Planira se i očekuje učešće nastavnika i saradnika na naučnim i stručnim konferencijama, organizacija izložbi i učešće na različitim projektima. U okviru plana izdavačke delatnosti, stimuliše se objavljivanje skripata, praktikuma i udžbenika kao krune naučnoistraživačkog rada nastavnika, knjige pre publikovanja recenziraju dva nezavisna recenzenta, a o njihovom prihvatanju odlučuje Nastavno-stručno veće škole.
Nastavnici se podstiču na lični razvoj, a njihovom karijerom se upravlja na individualnom i organizacionom nivou kako bi se povezale potrebe, znanja i veštine zaposlenih sa postojećim i budućim potrebama škole. Vodi se računa o prosečnom opterećenju nastavnika kako bi se obezbedio kvalitet nastavnog procesa.
Efekti menadžmenta ljudskih resursa u ITS-u su vidljivi, a cilj leži u ideji: …the secret in education lies in respecting the pupil…
Anketa kao jedan od ključnih faktora u ocenjivanju nastavnika
Dva puta u toku semestra sprovodi se individualno ocenjivanje performansi nastavnika i saradnika na bazi anketа koje se sprovode za svaki semestar. Rezultati anketa studenata o kvalitetu pedagoškog rada nastavnika pokazuju da ITS ima kvalitetan nastavni kadar u pogledu sledećih kategorija: jasnoća i razumljivost predavanja, preglednost i isticanje najbitnijeg, podsticanje uključivanja i učestvovanja studenata u nastavi, savremenost programa, komunikacija i brzina odgovaranja na mejl, dosadašnje ocene kod nastavnika odgovaraju pokazanom znanju studenata, način sprovođenja ispita, objektivnost i korektan odnos prema studentu i dobra pripremljenost za čas.
Studenti ITS-a posebno ističu posvećenost nastavnika i njihovo izlaženje u susret svakom studentu ponaosob, što umnogome olakšava studiranje. Utiske studenata na anonimnoj anketi možete pogledati ovde.
Krajnji rezultat – studenti zaposleni u struci
Ocenjivanje se vrši posle završenih predavanja i ispita tako da je ocena koja se dobija zaista relevantna. Nekada se desi da student u komentaru napomene da nije položio ispit, ali da i pored toga visoko ocenjuje profesora zbog njegovog znanja, posvećenosti i atraktivnosti predavanja. Studenti su svesni toga da se njihovo mišljenje zaista uvažava i zato se u velikom broju odazivaju na poziv za anketiranje.
Pravi pokazatelj vrednosti i kvaliteta škole je zadovoljan student zaposlen u struci. Naši diplomci brzo nalaze posao, a firme u kojima studenti obavljaju praksu često ih još u toku studija angažuju i zapošljavaju.
Do kvaliteta se dolazi stalnom analizom, a potvrđuju ga upravo stručni i osposobljeni studenti i tržište rada koje ih prepoznaje kao najbolje.