
O programu
Adobe Illustrator je vodeći program za kreiranje vektorskog vizuelnog sadržaja. Najčešća upotreba programa je za kreiranje logoa i ilustracija, ali takođe i priprema različitog materijala za štampu. Svi kreirani vektorski elementi u Adobe Illustratoru su potpuno skalabilni, bez gubitka kvaliteta, što znači da imamo mogućnost da pravimo vizuale za manje štampane materijale poput vizitkartica, ali i za one ogromne poput bilborda. Adobe Illustrator je osnovni alat grafičkih dizajnera, te je poznavanje ovog programa važno za svakoga ko želi da upliva u vode kreativnog dizajna i stvaralaštva.
Slika 1. Prelaz iz 2D vektorske grafike u 3D renderovani prikaz u Adobe Illustratoru
Kako kreiramo 3D objekte u Illustratoru
Iako 3D vizualizacije nisu osnovna namena ovog vektorskog programa, Illustrator nam daje mogućnost da od jednostavnijih vektorskih crteža i oblika napravimo 3D efekat, koji zatim možemo koristiti kao dodatni grafički element u različite svrhe (postovi za društvene mreže, baneri, materijal za veb-sajt, sekundarni materijal – deo grafičke knjige standarda za logo itd.). Osim crteža i oblika, u 3D možemo prebacivati i tekst ili logo.
3D opcije u Illustratoru mogu se pronaći u karakterističnom panelu 3D and Materials. Panel nam dozvoljava da izaberemo tip 3D promene nad objektom: Plane, Extrude, Revolve ili Inflate, a nakon izbora možemo ručno da podešavamo ugao gledanja ili da primenjujemo različite vrste distorzija nad novim 3D objektom. Iako su ove opcije postojale i u ranijim verzijama programa, u proteklih nekoliko godina su usavršavane, a naročito je popularna opcija Inflate.
Nakon nameštenih osnovnih podešavanja, prelazimo na odeljak Materials, gde nam Adobe omogućuje da iz biblioteke Adobe Substance izaberemo unapred pripremljene materijale, poput betona, različitih metalnih površina, parketa, drveta, gline, plastike i slično, a materijale možemo kreirati i sami od različitih fotografija ili grafika, boja ili gradijenata. Ukoliko nam je potreban neki specifičan materijal, imamo mogućnost da ga kupimo/preuzmemo sa sajta Adobe Substance 3D Assets.
Treći i poslednji odeljak služi za podešavanje svetla i generisanje senki po želji, gde naš vizual možemo finije podesiti izborom tipa i pozicije svetla ili ukloniti oštre senke. Panel 3D and Materials takođe sadrži obavezna podešavanja rendera (generisanja finalnog rezultata naših podešavanja), koja možemo izmeniti u zavisnosti od toga kakav krajnji rezultat želimo da postignemo. Dodavanje detalja je poželjno, ali moramo imati na umu da je proces renderinga vrlo zahtevan za računar, te moramo poznavati njegove mogućnosti.
Slika 2. Primer upotrebe kreiranih materijala u prikazima vizuala za društvene mreže
Autor: Dušica Nešković