
Svi smo mi potrošači. Bez obzira na to da li kupujemo kozmetičku kremu, ručni sat ili porodični automobil, naš mozak konstantno prima i obrađuje informacije koje se tiču kupovine. Međutim, šta zaista definiše koje informacije dolaze do naše (kupčeve) svesti, a koje informacije će otići u skladište sa nekim zaboravljenim reklamama?
Šta određuje da potrošače privlači samo određena robna marka? Odgovor na ovo pitanje bi nedvosmisleno bio spona ka istinskom stvaranju željenih brendova u budućnosti.
Veruje se da je upravo neuromarketing ključno rešenje za svaki naš odabir prilikom kupovine, jer upravlja našim nesvesnim mislima, ali i emocijama, bitnim za proces kupovine bilo kog proizvoda ili usluge. Istovremeno, ova savremena marketinška alatka nam izuzetno pomaže i da proniknemo u prikrivene metode koje koriste stručnjaci za komunikaciju u cilju masovnijeg plasmana proizvoda na tržište. Ali, uistinu, zar marketari ne žele da nam više približe proizvode zahvaljujući kojima ćemo voditi ugodniji, lepši i ispunjeniji život?
Jedan od primarnih razloga izuzetne popularnosti neuromarketinga u formi načina istraživanja tržišta leži u činjenici prevaziđenosti tradicionalnih instrumenata ispitivanja tržišta. To je stoga što su subjektivne misli i stavovi nas potrošača preplavljeni najrazličitijim predrasudama koje su zasnovane na kulturi, običajima, tradiciji i vaspitanju, pa veoma utiču i na naše izbore tokom čina kupovine. Stoga, ukoliko marketari žele necenzurisanu istinu o tome čemu zaista potrošači teže, neophodno je da „zavire” u potrošačev mozak. Međutim, važno je istaći da neuromarketing ne predstavlja prinudu na kupovinu, već otkriva koji su to nagoni koji gotovo svakodnevno određuju naše kupovne odluke.
Uprkos tome što živimo u svetu ophrvanom brojnim reklamama, važno nam je da znamo šta nas to kao potrošače motiviše i pokreće u procesu kupovine. Samo tako, pomoću neuromarketing alatki, potrošači postaju samostalniji i svesniji svojih izbora, umesto da su prepušteni na milost i nemilost komercijalnim komunikatorima.