Na 37. IBIMA konferenciji, održanoj 1. i 2. aprila ove godine u Kordobi, učestvovali su profesori ITS-a. Profesori Bojan Ristić, Svetlana Anđelić, Marko Vulić, Milena Ilić i Nevenka Popović Šević zajedno sa kolegama sa drugih fakulteta objavili su tri rada iz oblasti turizma i kreativnih industrija.
Turizam pripada grani privrede (tercijarni sektor) koja uključuje rad sa ljudima (uslužne procese), a donosi brojne benefite stanovništvu, privredi i društvu, učestvuje u značajnom udelu u bruto domaćem prizvodu i povećava zaposlenost. Ako se analizira istorija turizma, sadašnje stanje i ako se anticipiraju na bazi naučenog budući trendovi, može se sa sigurnošću tvrditi da će turizam uvek biti značajan faktor u razvoju društva i nacionalnih privreda i privreda regiona. Turizam će i dalje ostvarivati svoje funkcije, a ljudi širom sveta će ostvarivati konstantno veliki broj turističkih kretanja i poseta turističkim destinacijama, kao i broj noćenja, što čini važne pokazatelje turističkog prometa.
Predmet istraživanja rada „Marketing Mix Service (7P) and Destination Brand Evaluation in Rural Tourism – A Case Study of Country Club Zdravkovac in Serbia” jeste prikaz studije slučaja uspešnog family-run koncepta. Preduzeće upravlja turističkom destinacijom u oblasti ruralnog turizma. Pronalaženje načina da se upravo ovom preduzeću pomogne pomoću anketnog istraživanja prepoznatljivosti njhovog brenda i odnosa ispitanika prema elementima marketing miksa cilj je istraživanja ovog rada.
Rad „Evaluating the Impact of 5Cs Model Factors and Marketing Mix Analysis: A Case Study” bavi se analizom postojeće marketing strategije i marketing miksom odabrane turističke destinacije, posmatranjem i beleženjem, te davanjem preporuka za njihovo unapređenje.
U Republici Srbiji kreativne industrije učestvuju u BDP-u između 3,4% i 7,1%, u zavisnosti od koncepta posmatranja, sa rastom bržim od ostatka privrede, tako da predstavljaju važan sektor, kako u brojnim privredama razvijenih zemalja tako i u Republici Srbiji. Prema zvaničnim podacima, u sektoru kreativnih industrija Srbije ima više od 115.000 zaposlenih u okviru više od 30.000 registrovanih preduzeća. Pomoću raspoloživih podataka sagledava se da su zaposleni u kreativnim industrijama starosti između 25 i 44 godine, pola od njih je sa visokoškolskim diplomama. Takođe, evidentan je i udeo žena u kreativnim industrijama Srbije. Kreativne industrije obuhvataju muzičku i filmsku industriju, radio i televiziju, modu, stare zanate, oglašavanje, izdavaštvo, štampane medije, digitalne kanale komunikacije, društvene mreže, grafičku industriju, informacione tehnologije i razvoj softvera. Ove industrije pružaju brojne mogućnosti za razvoj ženskog preduzetništva.
U radu „Women’s Entrepreneurship in the Creative Industries – Impact on the Economy of the Republic of Serbia” fokus je na inovacijama u ženskom preduzetništvu, raspoloživosti i strukovnoj opredeljenosti radne snage kad su kreativne industrije u pitanju, kroz statistički razmeštaj malih, srednjih i velikih preduzeća u Srbiji, koja, kako kroz proizvodnu tako i uslužnu delatnost, pružaju široke mogućnosti za osnov razvoja kreativnog biznisa – zamajca rasta privrede zemlje. Kroz rad se razmatraju metodi ekonomskih dostignuća i uticaja kreativnih industrija na privredu zemlje.
Radovi će biti objavljeni u zborniku konferencije (ISBN: 978-0-9998551-6-4). Podsećamo, Međunarodno udruženje za upravljanje poslovnim informacijama (IBIMA – International Business Information Management Association) sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama jeste akademsko udruženje posvećeno promovisanju ispitivanja i širenja savremenih tehnika upravljanja i poslovnih rešenja i premošćavanju jaza između istraživanja i prakse. IBIMA realizuje naučne konferencije dva puta godišnje u različitim, najčešće evropskim gradovima (ove godine u Granadi), već 19 godina. Njihove konferencije se visoko rangiraju i indeksiraju u vodećim svetskim naučnim bazama (Web of Science, Scopus, Engineering Village i dr.).