Studijski program / studijski programi: RAČUNARSKA MULTIMEDIJA
Vrsta i nivo studija: Osnovne strukovne studije
Naziv predmeta: 3D MODELOVANJE I ANIMACIJA
Status predmeta: Obavezan
Broj ESPB: 6

Cilj predmeta

Upoznavanje studenata sa osnivnim principima kreacije virtuelnih 3D modela i usvajanje u praksi primenjivog znanja.

Ishod predmeta

Studenti će naučiti karakteristike različitih faza izrade animiranih sadržaja. Upoznaće se sa  pretpostavkama pretprodukcije, produkcije i postprodukcije, naučiće šta karakteriše predvizuelizaciju, koja je uloga storyboarda, karakteristike proceduralnih tekstura, karakteristike tajminga i spejsinga kao osnova animacije, ulogu scenarija u animaciji, značaj kriva, karakteristike NURBS tipa animacije u alatu Maya.

Upoznaće se sa pojmom dinamike čestica i instanciranjem, plejblastom, dinamičkim prinudama, dinamičkim simulacijama tkanina (nCloth), paint efektima i primenom blendšejl deformera.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

  • Uvod
  • Kratak osvrt na istoriju umetnosti
  • Terminologija, pojmovi, produkcija
  • Digitalni modeli
  • Programi za modelovanje
  • Interfejs
  • Programsko okruženje
  • Organizacija radnog okruženja
  • Virtuelni prostor
  • Poligonalno modelovanje
  • Prodori tela
  • Poligonalni tokovi
  • Šejderi
  • UV-prostor modela
  • Teksture
  • NURBS modelovanje
  • Osvetljavanje
  • Rendering