Studijski program / studijski programi: RAČUNARSKA MULTIMEDIJA
Vrsta i nivo studija: Osnovne strukovne studije
Naziv predmeta: 3D MODELOVANJE I ANIMACIJA
Status predmeta: Obavezan
Broj ESPB: 6
Cilj predmeta
Upoznavanje studenata sa osnivnim principima kreacije virtuelnih 3D modela i usvajanje u praksi primenjivog znanja.
Ishod predmeta
Studenti će naučiti karakteristike različitih faza izrade animiranih sadržaja. Upoznaće se sa pretpostavkama pretprodukcije, produkcije i postprodukcije, naučiće šta karakteriše predvizuelizaciju, koja je uloga storyboarda, karakteristike proceduralnih tekstura, karakteristike tajminga i spejsinga kao osnova animacije, ulogu scenarija u animaciji, značaj kriva, karakteristike NURBS tipa animacije u alatu Maya.
Upoznaće se sa pojmom dinamike čestica i instanciranjem, plejblastom, dinamičkim prinudama, dinamičkim simulacijama tkanina (nCloth), paint efektima i primenom blendšejl deformera.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
- Uvod
- Kratak osvrt na istoriju umetnosti
- Terminologija, pojmovi, produkcija
- Digitalni modeli
- Programi za modelovanje
- Interfejs
- Programsko okruženje
- Organizacija radnog okruženja
- Virtuelni prostor
- Poligonalno modelovanje
- Prodori tela
- Poligonalni tokovi
- Šejderi
- UV-prostor modela
- Teksture
- NURBS modelovanje
- Osvetljavanje
- Rendering