Završni rad našeg diplomca Jovana Šarkoćevića na temu „Projektovanje i implementacija Java aplikacije za rešavanje Sudoku puzli” predstavlja primenu različitih tehnologija za razvoj desktop aplikacije koja je projektovana i realizovana u Java programskom jeziku. Rešenje predstavlja kombinaciju Eclipse radnog okruženja, standarda objektno orijentisanog programiranja, dok je sam razvoj aplikacije zasnovan na različitim tehnikama enkapsulacije i polimorfizma.
Vodič za rešavanje Sudoku slagalice (zagonetke)
Svrha jedne ovakve aplikacije jeste da, kao „vodič”, igraču pruži promoć prilikom rešavanja Sudoku puzli i pritom ga uči kako da postupak rešavanja problema učini što efikasnijim time što odabere najlakšu tehniku za rešavanje zagonetke (slagalice). Aplikacija rešava puzlu polje po polje, tako da igrač stvara sliku o tome koji je najbolji pristup prilikom rešavanja Sudoku puzli. Takođe, aplikacija je u mogućnosti sama da reši čitavu Sudoku puzlu (slagalicu), ukoliko je to potrebno.
Sudoku, onakav kakav poznajemo danas, izmislio je 1979. godine Hauard Garns, izumitelj puzli iz Konersvila u Indijani (SAD). Igra je tada bila objavljena u magazinu „World Games”. Bila je poznata pod nazivom „Number Place”. Igra se prvi put pojavila u Japanu, 1984. godine, gde je i dobila naziv „Sudoku”, koji predstavlja skraćenicu punog naziva – „Sūji wa dokushin ni kagiru”, što, prevedeno na naš jezik, znači: „brojevi su limitirani na jedno pojavljivanje”.
Kvalitet i trud pri izradi kao sinonim za uspešnu primenu aplikacije
Značaj završnog rada se ogleda u detaljnom prikazu razvoja jedne Java aplikacije, koja služi kao pomoć pri rešavanju Sudoku puzli i da, kroz veliki broj primera, uvede igrača u „svet” Sudokua i nauči ga kako da igra. Diplomac ITS-a Jovan navodi i da je pri projektovanju i izradi softvera bitno uvek imati na umu kvalitet i implementaciju tehnika potrebnih za uspešan razvoj aplikacije. Tehnika koja je ovde implementirana je „podeli i porazi”. Još jedna prednost ove aplikacije jeste iskustvo u programiranju, te se na pojedinim tehnikama može primetiti velika razlika u kodu. Sve ovo trebalo bi da posluži kao primer kako treba pristupiti programiranju i kako, sa malo truda, aplikacija može da bude jednostavna i laka za održavanje.
Školovanje na ITS-u pruža temeljna znanja i veštine za razvoj uspešne IT karijere
Aplikacija je poslužila kao svojevrsni test znanja iz oblasti programiranja, stečenih na Visokoj školi strukovnih studija za informacione tehnologije – ITS. Diplomac Jovan smatra da mu je škola pružila čvrstu osnovu, a na studentima je da dalje razvijaju i nadograđuju svoja znanja i veštine. Stručni kadar, visok stepen komunikacije, dvosmeran odnos profesor–student, moderni uslovi studiranja jesu prednosti koje su mu pomogle prilikom razvoja aplikacije, ali i u izgradnji profesionalne karijere na poziciji software developera još tokom studija u jednoj od vodećih IT kompanija u Srbiji – kompaniji Comtrade.
Na kraju je istakao da svako ko želi da se bavi IT-jem, upisom na ITS apsolutno neće pogrešiti, takvom odlukom postaviće kvalitetan temelj za dalji lični i profesionalni razvoj.