TRIZ metoda u sistemu obrazovanja (III deo)

Osobenosti TRIZ metode i razmišljanja    Analizirane su osobenosti razmišljanja učenika. Rezultati istraživanja su bili zapanjujuća sličnost između razmišljanja deteta i TRIZ-načina razmišljanja.   Razmišljanje odraslih Razmišljanje deteta TRIZ razmišljanje Strah od protivrečnosti, prisutna tendencija izbegavanja objašnjenja u svojim argumentima. Neosetljivost na protivrečnosti, odsustvo tendencije izbegavanja objašnjenja u svojim argumentima Naklonost prema protivrečnostima, traženje kontradikcija…

Saznaj više

TRIZ metoda u sistemu obrazovanja (II deo)

Autor: Prof. dr Nebojša Stefanović Osnovna posledica ljudskog razvoja je porast količine informacija koje treba preneti sa jedne generacije na drugu. Pedagogija, nauka o obrazovanju, kao način za prenos informacija na pokoljenja je poboljšavana tokom evolucije čoveka. Osnovni uslovi za kreativan rad su: zavisnost pojedinačnih rezultata rada od iskustva, intuicije, snage volje, oslobođenost rada od…

Saznaj više

TRIZ inovativne metode za rešavanje problema u obrazovanju

Autor: Prof. dr Nebojša Stefanović TRIZ, akronim za teoriju inovativnog rešavanja problema, jeste metod koji omogućava podsticanje kreativnog rešavanja problema integracije bezbednosti sistema, zasnovan na skupu podataka dobijenih iz baze iskustvenih rešenja i funkcionisanja sličnog sistema. Jedan od osnovnih ciljeva TRIZ metode je uklanjanje protivrečnosti u stvaralačkim rešenjima. Sistem obrazovanja je jedan od najkompleksnijih društvenih sistema opterećen višestrukim…

Saznaj više